Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

mischadee

Medlem
Bara så att jag förstått det rätt. Man får alltså dessa 10 000 mot att man behåller kortet mot den högre avgiften? Då antar jag att man inte kan göra detta innan man betalat den högre avgiften eftersom de då inte har någon garanti att man faktiskt behåller kortet? Eller kan man vara så sniken att man får poängen och sedan ändå säger upp kortet (och får tillbaka avgiften)? Jag kommer inte göra det men är det tekniskt möjligt?
 

Rudolf

Ny medlem
Intressant, ny högre avgift from 15 augusti 2020 för Diamond 1495kr, så vid förnyelse i oktober gäller det att kontakta kundservice...
 

Johans00

Medlem
Bara så att jag förstått det rätt. Man får alltså dessa 10 000 mot att man behåller kortet mot den högre avgiften? Då antar jag att man inte kan göra detta innan man betalat den högre avgiften eftersom de då inte har någon garanti att man faktiskt behåller kortet? Eller kan man vara så sniken att man får poängen och sedan ändå säger upp kortet (och får tillbaka avgiften)? Jag kommer inte göra det men är det tekniskt möjligt?
Du kan säkert ta poängen och sedan säga upp kortet. Jag skrev ett meddelande där jag frågade om de hade några planer på att erbjuda någon form av kompensation eller sänka kraven på Fly Premium då de ska höja årsavgiften för diamantkunder, att Fly Premium i princip är obrukbart för tillfället samt att det är mycket svårare att bibehålla nivån då det inte går att flyga på samma sätt som förut. Fick då svaret -

''Vi är ledsna över rådande situation och är medvetna om att den senaste tiden med Covid 19 har lett till att reseaktiviteten och
konsumtionen är lägre än normalt och möjligheten att tjäna poäng därför har varit begränsad.

Vi vill därför erbjuda dig 10 000 poäng om du vill fortsätta att använda ditt kort när samhället nu sakta går mot en normal vardag igen.
Årsavgiften går inte att ändra.

Återkom och meddela oss om du accepterar erbjudandet eller om du vill avsluta ditt kort.''


Så SEB räknar nog med lite goodwill och att man behåller kortet ett tag om man väljer att acceptera poängen.
 

Thornado

Medlem
Nu har jag också fått svar i appen, och precis som andra fick jag ett erbjudande om 10000 poäng.
Det verkar ju (som väntat) vara ett standardsvar som de klistrar in. De beklagade att jag funderade på att säga upp kortet och sen var det precis samma svar som @Johans00 fick.

I mitt meddelande till dem så sa jag aldrig något om att säga upp kortet, utan var snarare ganska tydligt med att jag tyckte att det var ett bra kort, men att jag tyckte att det var lite tråkigt att rabatten på årsavgiften för EBD försvann, framförallt nu i covid-tider, och sa att en vän hade fått en poängsumma för att göra denna övergång till högre årsavgift mindre smärtsam och hoppades att jag skulle kunna få samma.

(min årsavgift betalades på fakturan i juni, så jag får nästan ett helt år till innan jag drabbas av den höjda avgiften)
 

Doctor-X

Medlem
Nu har jag också fått svar i appen, och precis som andra fick jag ett erbjudande om 10000 poäng.
Det verkar ju (som väntat) vara ett standardsvar som de klistrar in. De beklagade att jag funderade på att säga upp kortet och sen var det precis samma svar som @Johans00 fick.

I mitt meddelande till dem så sa jag aldrig något om att säga upp kortet, utan var snarare ganska tydligt med att jag tyckte att det var ett bra kort, men att jag tyckte att det var lite tråkigt att rabatten på årsavgiften för EBD försvann, framförallt nu i covid-tider, och sa att en vän hade fått en poängsumma för att göra denna övergång till högre årsavgift mindre smärtsam och hoppades att jag skulle kunna få samma.

(min årsavgift betalades på fakturan i juni, så jag får nästan ett helt år till innan jag drabbas av den höjda avgiften)

När skickade du ditt meddelande? Jag skickade ett den 30:e juli, men inte fått någon återkoppling. Står ju att handläggningstiderna är längre men aldrig tidigare behövt vänta mer max 48h tidigare (även under Corona i april).
 

Once56

Medlem
Nu har jag också fått svar i appen, och precis som andra fick jag ett erbjudande om 10000 poäng.
Det verkar ju (som väntat) vara ett standardsvar som de klistrar in. De beklagade att jag funderade på att säga upp kortet och sen var det precis samma svar som @Johans00 fick.

I mitt meddelande till dem så sa jag aldrig något om att säga upp kortet, utan var snarare ganska tydligt med att jag tyckte att det var ett bra kort, men att jag tyckte att det var lite tråkigt att rabatten på årsavgiften för EBD försvann, framförallt nu i covid-tider, och sa att en vän hade fått en poängsumma för att göra denna övergång till högre årsavgift mindre smärtsam och hoppades att jag skulle kunna få samma.

(min årsavgift betalades på fakturan i juni, så jag får nästan ett helt år till innan jag drabbas av den höjda avgiften)

Du menar alltså att du bad om kompensation för något som inte effektueras för dig förrän om ett år?!
 
Toppen