Senaste nytt

Skiter Nordic Choice i Corona?

Syversen

Medlem
Bodde några nätter på ett av NCs större hotell i Stockholm i veckan och även om hotellets/personalens ambition inte kändes superhög så skulle jag nog ändå säga att där, liksom på de flesta andra platser just nu, är det gästernas brist på ambition/respekt som ställer till det mest. Att affärsresenärerna till 95% är utbytta mot semesterfirare påverkar såklart läget ordentligt också. Efter några inledande tidiga frukostar som kändes helt OK under förutsättningarna och där personal stod med handsprit och säkerställde att ALLA som gick in till frukostserveringen spritade händerna, tog vi på avresedagen en senare frukost och då kändes det plötsligt som man satt mitt i en rea på Gekås istället. En allmän spaning är en stor dos dubbelmoral kring detta och att de flesta åtgärder gissningsvis är helt verkningslösa. Vad spelar det för roll att boka en viss besökstid på exempelvis ett museum när någon plötsligt står och tittar över axeln på dig på minimalt avstånd när vederbörande vill titta på det du råkar titta på just då.
 

Robster

Medlem
Tänkte testa om hisschefen var likadan idag, åkte upp till Skybaren, hällde i mig en öl, och åkte ner för att möta mitt sällskap. Samma hisschef, kommentaren idag var, ”kom med ni också, hissen är byggd för 13 personer, men man kan åka 15 också”.
 

palmen

Moderator
Har 4 datapunkter från senaste veckan.

Box Linköping
Du måste skriva upp dig på en frukosttid vid checkin och detta kontrolleras sedan vid frukost att du är där på rätt tid.

Vox Jönköping
Anmäla vilken tid man ville ha frukost men ingen kontroll.

Avalon Göteborg
Vid checkin fick bi välja frukosttid. Kontrolleras vid ankomst, varm mat läggs upp av personal. All kall mat är förpackat i plast eller glasburk.

Clarion Halmstad
Ingen kontroll alls, det stod dock skyltar väl synligt om max 6 pers i buffén, som dock folk totalt struntade i.
 

jumbooze

Medlem
Scandic Mölndal
Val på frukostbuffén eller box. Valde man buffé så fick man välja slot. Handsprit och handskar och enkelriktad väg på buffén med två spår (identiska).
Hyfsad kontroll och bra med avstånd mellan borden.
Sen är det en annan sak att lära folk hur man spritar händerna och hur man tar på sig handskar
 
Lite datapunkter från den senaste månaden, om det är trångt eller ej kan va lite missvisande då jag i regel äter direkt när frukosten öppnar. Men kan ju va trevligt att veta vilka Scandic man ska undvika... För den frukostlådan är verkligen bedrövlig i mitt tycke

Järnvägshotellet, Gävle
Vanligt buffé, ibland lite trångt.

Scandic Nord, Uppsala
Från början bara Scandics vidriga frukostlåda, men nu på slutet riktig buffé. Ingen trängsel.

Best Western, Enköping
Riktig frukost, ingen trängsel.

Best Western Royal Star, Stockholm
Riktig frukost, ingen trängsel.

Scandics Kungens Kurva, Stockholm
Enbart deras "frukost"låda.

Scandic Väst, Örebro
Fick välja på slot-tid vid incheckning. Om detta efterföljdes eller ej vet jag inte då jag åkte innan den öppnade.

Clarion, Arvika
Varken slot-tider till middag eller frukost. Lite trångt.
 

Morgan

Medlem
Lite datapunkter från den senaste månaden, om det är trångt eller ej kan va lite missvisande då jag i regel äter direkt när frukosten öppnar. Men kan ju va trevligt att veta vilka Scandic man ska undvika... För den frukostlådan är verkligen bedrövlig i mitt tycke

Järnvägshotellet, Gävle
Vanligt buffé, ibland lite trångt.

Scandic Nord, Uppsala
Från början bara Scandics vidriga frukostlåda, men nu på slutet riktig buffé. Ingen trängsel.

Best Western, Enköping
Riktig frukost, ingen trängsel.

Best Western Royal Star, Stockholm
Riktig frukost, ingen trängsel.

Scandics Kungens Kurva, Stockholm
Enbart deras "frukost"låda.

Scandic Väst, Örebro
Fick välja på slot-tid vid incheckning. Om detta efterföljdes eller ej vet jag inte då jag åkte innan den öppnade.

Clarion, Arvika
Varken slot-tider till middag eller frukost. Lite trångt.

Vad är problemet med Scandics frukostlåda (har inte provat den)?

Har undvikit hotell under sommaren pga smittorisk (hyrde på airbnb istället). Hade gärna valt en frukostlåda framför buffé och förväntar mig typ som SJs frukost i första klass, varken mer eller mindre.
 

fcx

Medlem
Vad är problemet med Scandics frukostlåda (har inte provat den)?

Har undvikit hotell under sommaren pga smittorisk (hyrde på airbnb istället). Hade gärna valt en frukostlåda framför buffé och förväntar mig typ som SJs frukost i första klass, varken mer eller mindre.

Frukostboxen på Scandic är något mellanting mellan SJ:s och SAS frukostboxar.
 

igelkotten

Medlem
Vad är problemet med Scandics frukostlåda (har inte provat den)?

Har undvikit hotell under sommaren pga smittorisk (hyrde på airbnb istället). Hade gärna valt en frukostlåda framför buffé och förväntar mig typ som SJs frukost i första klass, varken mer eller mindre.

Den är helt okej, vidrig skulle jag definitivt inte sträcka mig till.

Har en kass bild tagen mitt i förtärandet, så visar inte riktigt allt som ingår.
1FE37677-06A8-4CBD-A1AE-9FD77BA223E2.jpeg
 
Det beror väl kanske på vem som packar lådan, men senast igår i Örebro bestod den av EN torr brödbit, två skivor ost, en Yoggi, en liten juice liknande festis samt ett äpple. De innan har varit lite mindre dåliga i all fall. Visst vidriga är kanske fel ordval, de är bara snäppet sämre än SJ och SAS. Men där har jag en förståelse för att tillagning, distribution och förvaring är betydligt krångligare och dyrare än på ett hotel med tillhörande kök inte allt för många meter bort.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen