Syversen
Medlem
Bodde några nätter på ett av NCs större hotell i Stockholm i veckan och även om hotellets/personalens ambition inte kändes superhög så skulle jag nog ändå säga att där, liksom på de flesta andra platser just nu, är det gästernas brist på ambition/respekt som ställer till det mest. Att affärsresenärerna till 95% är utbytta mot semesterfirare påverkar såklart läget ordentligt också. Efter några inledande tidiga frukostar som kändes helt OK under förutsättningarna och där personal stod med handsprit och säkerställde att ALLA som gick in till frukostserveringen spritade händerna, tog vi på avresedagen en senare frukost och då kändes det plötsligt som man satt mitt i en rea på Gekås istället. En allmän spaning är en stor dos dubbelmoral kring detta och att de flesta åtgärder gissningsvis är helt verkningslösa. Vad spelar det för roll att boka en viss besökstid på exempelvis ett museum när någon plötsligt står och tittar över axeln på dig på minimalt avstånd när vederbörande vill titta på det du råkar titta på just då.