Senaste nytt

Revolut Rewards lanserat i Sverige

Morgan

Medlem
En value add-on till allt annat värdeskapande som Revoluts produkter och tjänster redan erbjuder? :)
Jag kanske är cynisk men känns nästan lika värdeskapande som när alla Eurobonuskort blev "cashkort" för några år sedan med extrema valutaväxlingspåslag... Revolut+Refunder och liknande fungerar väl bra utan detta?
 

Tonton

Medlem
Jag kanske är cynisk men känns nästan lika värdeskapande som när alla Eurobonuskort blev "cashkort" för några år sedan med extrema valutaväxlingspåslag... Revolut+Refunder och liknande fungerar väl bra utan detta?

Du har rätt i sak. Men det ska inte glömmas att vare sig jag, eller du (högst troligen iaf) inte är gemene person.

Man ska inte underskatta vad Revoluts målgrupp är för att expandera inom Norden - alla "vanliga" storbankskunder.

De är:
  • Lojala mot sin bank
  • Rädda för kreditkort
  • Tycker att det blir rörigt och jobbigt om om man ska ha koll på flera olika system/inlogg etc.
  • Vill att det ska vara enkelt
Genom att introducera detta, där de kan erbjuda "helkundspaket"* så kommer Revolut sakta men säkert bli mer attraktivt för målgruppen. Jag tror definitivt att detta kan bli en viktig grundpelare i deras expansion här i Norden.

* De har nyligen också introducerat barnkonton.

Från mitt perspektiv:
Jag kommer börja använda detta mer, snarare än Refunder etc. Varför? Jag skapar en bättre affärsrelation med Revolut - vilket är viktigt för mig och den användning jag har av Revolut. Det blir en win-win situation.
 
Last edited:

ekf

Medlem
Jag har Premium och hade inte klappen. Uppdaterade appen 7.10 (iOS) och fick således knappen.

Så lösningen på problemet är att uppdera appen ;)
Jag fick inte upp klappen först, men efter en omstart av appen så dök den upp. Innan omstarten kom jag dock åt rewards via widget-sidan...
 

omchsg

Ny medlem
Håller helt med dig Tonton dock saknar de fortfarande vissa funktioner för att bli ett reellt alternativ. Det som saknas just nu enligt mig: Swish, Betala PG/BG, svenska bankkontonummer sen är möjligheten till lån (hus, lägenhet) nödvändig att tillgodose för den ”normala” familjen.
 

Elias

Medlem
Du har rätt i sak. Men det ska inte glömmas att vare sig jag, eller du (högst troligen iaf) inte är gemene person.

Man ska inte underskatta vad Revoluts målgrupp är för att expandera inom Norden - alla "vanliga" storbankskunder.

De är:
  • Lojala mot sin bank
  • Rädda för kreditkort
  • Tycker att det blir rörigt och jobbigt om om man ska ha koll på flera olika system/inlogg etc.
  • Vill att det ska vara enkelt
Genom att introducera detta, där de kan erbjuda "helkundspaket"* så kommer Revolut sakta men säkert bli mer attraktivt för målgruppen. Jag tror definitivt att detta kan bli en viktig grundpelare i deras expansion här i Norden.

* De har nyligen också introducerat barnkonton.

Från mitt perspektiv:
Jag kommer börja använda detta mer, snarare än Refunder etc. Varför? Jag skapar en bättre affärsrelation med Revolut - vilket är viktigt för mig och den användning jag har av Revolut. Det blir en win-win situation.

Du brukar alltid ha vettiga åsikter om det mesta men här är du tyvär helt ute å cyklar. "Viktigt för mig å skapa en bättre affärsrelation med Revolut" finns tyvärr inte en endaste anställd på Revolut som bryr sig om du använder ditt kort för 10 eller 30K/mån
 

Thornado

Medlem
Så jag som inte har revolut, vad är poängen med detta framför cashback via tex Refunder? Verkar vara samma koncept.

Nu lyckades jag också uppgradera så att jag kan se Rewards. Tyvärr är det ju inte fullt så bra som jag hade trott från början, utan det är ju litegrann som du säger. Dvs, man måste gå via Revoluts affiliate-länk och göra köpet online. Jag trodde att det skulle funka mer som Eurobonus Everyday (eller vad det nu heter) så att man automatiskt fick cashback på köp hos vissa företag, även om man köpte i butik.
 

intuition

Medlem
Är det någon som börjat använda detta?

Måste säga att det inte känns speciellt smidigt. Först måste jag kopiera en kod. Sedan följa en länk, som gör att jag måste göra inköpet i telefonen. (Fullkomligt hatar att handla på vanliga www-sidor med en telefon). Sedan ska jag klistra in koden, sedan ska jag betala med revoluts kort. Nja...
 

M.K

Medlem
Jag konstaterar att det som vanligt kommer en del negativitet då jag startar en ny tråd där vi faktiskt kan spara pengar eller tjäna mer poäng. :rolleyes:

Själv väljer jag att se positivt på denna Betalansering. Ta Apotek hjärtat som exempel. De har försvunnit från mitt förstaval av portal, SAS onlineshopping, men nu med Revoluts utmärkta cashback på 10% får jag motsvarande en Premium månadsavgift gratis med typ bara en handling.

BDEC5AC6-5390-4708-A8E9-483794B22986.jpeg





Ett annat exempel är RR där jag med en annan portal nu får 10% tillbaka på hotellnätterna.

EB2335B0-EC0D-4504-B30E-874DC53849AF.jpeg

Jag gillar att tjäna/spara skattefria pengar och har alltid uppskattat BC stort då jag med alla tips fått till så otroligt fina reseupplevelser.

Framöver hoppas jag att Revolut som nästa steg även blir partner med någon fysisk butikskedja eller transportapp. Rewards har absolut potential.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Vad du ser som negativitet kanske bara är lite hälsosam tveksamhet till något nylanserat som inte verkar fungera riktigt så bra som konkurrenterna?

Jag prövade precis Hjärtat och får det inte att fungera. Fullpris, ingen rabatt. Har du verkligen handlat där och fått "motsvarande en Premium månadsavgift gratis med typ bara en handling" eller är det bara i teorin?
 
Toppen