Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Då har även jag klivit in i gruppen.

76D02E18-8582-4842-9AC8-4E5180ADE323.jpeg
 

Protein48

Medlem
Om man tänkt bo i Linköping så upptäckte vi av en slump när vi bodde där att man kan abonera takterrassen på Clarion Slottsparken (bubbelpool, bastu etc) gratis som platinummedlem. Annars kostar det 195kr/pers. Uppskattades av familjemedlemmarna.
 

henke12

Medlem
Någon som kan hjälpa mig lägga upp en strategi för LTG(LifeTimeGuld)/LTP(LifeTimePlatinum)?
LTG hos SAS är mer eller mindre säkrat så jag behöver nåt att jobba mot!


Jag ligger till enligt följande:
Skärmavbild 2020-07-10 kl. 10.44.11.png


Min nuvarande mönster är att jag bor utomlands(i ca 2 år till)
Har möjlighet att använda mitt NC Mastercard här och dessutom betala hyra(mot lite extra kostnad, tänk Betalo) samt för övriga inköp.
Bör landa på ca 40-50k SEK / månad (tillkommer då säkert 1000SEK i valutapåslag och dylikt)

I dagsläget är det 0 nätter hos Nordic Choice såklart men vid eventuella hemresor säg max 5-10 nätter per år.
I tidigare jobb har jag haft ca 20 nätter per år hos Nordic Choice i Norden.


Någon som har några tankar/ideér?
Galenskap? Kan det vara värt?
 

Berglund

Medlem
Någon som kan hjälpa mig lägga upp en strategi för LTG(LifeTimeGuld)/LTP(LifeTimePlatinum)?
Det gör jag gärna! Sådant här är ju kul! Jag har själv samma mål men inte riktigt lika många poäng som du har samlat ihop.

Ska fundera lite under dagen men börjar med förslaget: börja använda ditt Nordic Choice Mastercard nu!
Just nu, i månaden juli, är det nämligen dubbla poäng på allt du handlar med kortet. Vanligtvis får man 10p/100kr spend i SEK och 20p/100kr i utländsk valuta. Nu under juli månad blir det då 40p/100kr för dig. Så prov-spendera de 21 dagarna som är kvar och se vad det ger dig och få en känsla för om det här är en framkomlig väg för dig.

Om du kan ligga ute med ett par tusenlappar så hade jag köpt Nordic Choice egna presentkort, direkt på hemsidan och betalat med kortet. Nu under juli månad får vi trippla poäng på det du köper på Nordic Choice hotellen och webbsidan, vilket innebär 90p/100kr. Ska du ändå bo 5-10 nätter när du är hemma, så är det bra poängskörd för själva köpet. 90p/100kr det är ju nästan en poäng per krona - bra utdelning! Därutöver får du naturligtvis vanliga poäng för själva hotellnatten, även när du betalar med presentkortet.

Jag måste strax åka iväg så vi får börja där. Provspendera här nu i juli, de 21 dagar vi har kvar. Då får du en indikator på vad som kommer krävas. Det beror ju mycket på vilken horisont man ser det på också. Med största sannolikhet tar det ett par år!

Någon som har några tankar/ideér?
Galenskap? Kan det vara värt?
Är det värt det? Denna klassiska fråga här på forumet! Det beror väl på om du tänkt återvänds till Sverige/Norden och faktiskt bo på hotell i någon utsträckning. Om så är fallet, vad är uppgraderingar och gratis gymanvändande när du inte bor på hotellet värt?
 

henke12

Medlem
Det gör jag gärna! Sådant här är ju kul! Jag har själv samma mål men inte riktigt lika många poäng som du har samlat ihop.

Ska fundera lite under dagen men börjar med förslaget: börja använda ditt Nordic Choice Mastercard nu!
Just nu, i månaden juli, är det nämligen dubbla poäng på allt du handlar med kortet. Vanligtvis får man 10p/100kr spend i SEK och 20p/100kr i utländsk valuta. Nu under juli månad blir det då 40p/100kr för dig. Så prov-spendera de 21 dagarna som är kvar och se vad det ger dig och få en känsla för om det här är en framkomlig väg för dig.

Om du kan ligga ute med ett par tusenlappar så hade jag köpt Nordic Choice egna presentkort, direkt på hemsidan och betalat med kortet. Nu under juli månad får vi trippla poäng på det du köper på Nordic Choice hotellen och webbsidan, vilket innebär 90p/100kr. Ska du ändå bo 5-10 nätter när du är hemma, så är det bra poängskörd för själva köpet. 90p/100kr det är ju nästan en poäng per krona - bra utdelning! Därutöver får du naturligtvis vanliga poäng för själva hotellnatten, även när du betalar med presentkortet.

Jag måste strax åka iväg så vi får börja där. Provspendera här nu i juli, de 21 dagar vi har kvar. Då får du en indikator på vad som kommer krävas. Det beror ju mycket på vilken horisont man ser det på också. Med största sannolikhet tar det ett par år!


Är det värt det? Denna klassiska fråga här på forumet! Det beror väl på om du tänkt återvänds till Sverige/Norden och faktiskt bo på hotell i någon utsträckning. Om så är fallet, vad är uppgraderingar och gratis gymanvändande när du inte bor på hotellet värt?

Challenge accepted!
Jag testar Juli ut till att börja med! :)
 

Berglund

Medlem
Challenge accepted!
Jag testar Juli ut till att börja med! :)
Hur går det nu då @henke12 ??? Kan vi kanske få oss en liten statusuppdatering?

Glöm inte att köpa ett presentkort på webbsidan innan klockan slår midnatt i Sverige idag och betala med ditt Mastercard! 90p/100kr är bra värde! Ska du ändå bo inom rimlig framtid så är det ett par tusen lättförtjänta poäng. Töm krediten på kortet, förskottsbetala något eller köp ett presentkort i den lokala matbutiken - där du ändå kommer handla inom den närmaste månaden/månaderna.
 

henke12

Medlem
Hur går det nu då @henke12 ??? Kan vi kanske få oss en liten statusuppdatering?

Glöm inte att köpa ett presentkort på webbsidan innan klockan slår midnatt i Sverige idag och betala med ditt Mastercard! 90p/100kr är bra värde! Ska du ändå bo inom rimlig framtid så är det ett par tusen lättförtjänta poäng. Töm krediten på kortet, förskottsbetala något eller köp ett presentkort i den lokala matbutiken - där du ändå kommer handla inom den närmaste månaden/månaderna.
Ja visst!

Det har väl gått lite sisådär tyvärr!

Inte haft supermkt utlägg, och sen insåg jag att jag bara hade 30k i kredit utan möjlighet att höja.
Så kände att luften gick ur där.
Mitt NC-år började dessutom om idag 1/8 och insåg att halkat ner till silver.

Känner att jag får slicka såren ett tag men kommer fortsätta att nyttja det som andrakort (När mitt lokala Amex inte funkar!)
 
Jag kommer att resa mycket mer inom Sverige i år och det kommer nog bli så att jag når Platinum. Jag skulle vilja fråga er som redan är där, hur funkar det med garanterad uppgradering? Blir man uppgraderad redan när man bokar? Jag har tyckt att det blivit ganska mycket uppgraderat redan som guld, skulle ni säga att det det blir mycket bättre som platinum? Perfekt med alla "special-tips" på vissa hotell här! Ha en bra dag allihop.
 
Toppen