Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Fick den 23/7 erbjudande om voucher för en av mina avbokade resor. (inte intresserad) Nu den 31/7 kommer en påminnelse om att jag kan få en voucher för samma resa. Undrar om det kommer ytterligare påminnelser om detta? Det drar ut på tiden ännu mer.:mad:
Försöker nog då folk att ta den där vouchern. Även jag fick samma påminnelse igår.
 

Turisten

Medlem
Fick erbjudande att ta en voucher på en resa som ställts in i maj. De erbjöd 350:- extra för en biljett på 22700:-. Det är ett påslag på 1,5% vilket jag tycker är lite snålt. De säger att de har fullt upp med att hantera ärenden men de kan leta upp mitt belopp och skicka mej ett erbjudande vilket borde vara lika mycket ansträngning som att betala tillbaka mina pengar.
 

Homer

Medlem
Jag avbokade ännu en award och fick återigen detta meddelande men ingen refund noice




SAS Avbokning.jpg
 
Ingen återbetalning än på två awardbiljetter avbokade 13 mars.
Varit i kontakt med kundservice 3 ggr (första gången i mitten på maj) och fått samma svar varje gång...."utbetalning är på gång, vi har extra mycket att göra...."
 

rob74

Medlem
Idag trillade det in mail om refund för min i mars avbokade majresa!
Och det dagen innan jag ska kliva ombord på ett flyg för första gången sedan 7 mars...
 

Elena S

Medlem
Ringde idag ang min majresa som ställdes in den 29:e april. Det har gått alltså mer än tre månader. Var sagt att de har just påbörjat bearbeta avbokningar från början av april, så det kommer att dröja en månad till...
 

aikelo

Medlem
Ringde idag ang min majresa som ställdes in den 29:e april. Det har gått alltså mer än tre månader. Var sagt att de har just påbörjat bearbeta avbokningar från början av april, så det kommer att dröja en månad till...
Undrar om de går på avresedatum eller avbokningsdatum? Har inte sett några pengar än från min 16 april resa som avbokades den 18 Mars.
 

Kris

Medlem
Undrar om de går på avresedatum eller avbokningsdatum? Har inte sett några pengar än från min 16 april resa som avbokades den 18 Mars.
Det är en mycket avancerad algoritm med input av avresedatum, avbokningsdatum och tur. De två första parametrarna divideras med noll i ett tidigt skede...

Det är min empiriska studie. Kan vara någon som sitter inne med sanningen/en bättre model. Btw. Jag är inte bitter alls, bara rejält underhållen. :) (Edit: av SAS förmåga att hantera situationen)
 
Last edited:

Bridgeman

Medlem
Ringde idag ang min majresa som ställdes in den 29:e april. Det har gått alltså mer än tre månader. Var sagt att de har just påbörjat bearbeta avbokningar från början av april, så det kommer att dröja en månad till...

Räkna med minst en månad till. Sedan får du det "generösa" erbjudandet om att få en voucher samt 350 kr/per/person, efter ytterligare några dagar så kommer du att få en påminnelse om att du tidigare fått det generösa erbjudandet om att du erhållit en voucher samt 350 kr. Sedan kommer det ytterligare dröja dagar, veckor, månader. På julafton så kommer kanske en julklapp från SAS. :p
 

Jesperthyberg

Ny medlem
Hade fem plusbiljetter bokade till 20/5 ARN-BRU-CPH, inställda flyg meddelades 13/5 och fick förra veckan erbjudande om voucher + 350kr. Vid samtal med SAS uppger dem att återbetalning påbörjats för första halvan av aprils inställda flyg och att räkna med en månad eller mer. Även anmält utebliven tjänst till American express som egentligen ska återbetala direkt enligt paragraf 29 konsumentkreditlagen. American express driver dock ärendet mot SAS men måste fortfarande invänta att SAS återbetalar Amex för att få fullgod betalning. Har man betalat med Amex kan man dock få beloppet fryst så att man slipper betala beloppet och det tillkommer ingen ränta till dess att ärendet är löst.
 
Toppen