Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tonton

Medlem
Hej,
Försökte skanna forumet innan men lyckades inte hitta svar - sorry om jag missat det i tidigare.

Har en bokad 2 4 1 resa som inte kommer att bli av. Vouchern har gått ut men inte poängen - kan jag ändra datum framåt tiden eller går det inte pga att vouchern löpt ut?

mvh

"En resa som inte kommer att bli av" säger inte mycket - då vi inte vet om du själv avbokar, eller om SAS avbokar.

I allmänhet så kan du inte använda en voucher som har gått ut om du önskar avboka/omboka en resa. Du måste då applicera en ny voucher, alternativt betala fullpris i poäng.

Det finns dock vissa undantag just nu - det kan du läsa om på SAS Corona FAQ för att se om något av dessa undantag är applicerbart för dig: FAQ: Corona EuroBonus | SAS
 

Canadien

Medlem
Eftersom UD avråder från resa till NZ (just nu iallafall) så kan du få tillbaka vouchern med ny giltighet för bokning t o m 31 Aug 2020


 

Bimbimbap

Medlem
Eftersom UD avråder från resa till NZ (just nu iallafall) så kan du få tillbaka vouchern med ny giltighet för bokning t o m 31 Aug 2020


Någon som vet om detta fortfarande är giltigt, att man kan få sin voucher tillbaka tills 31/8 om UD avråder? Sidan funkar inte..
 

Shxhani

Medlem
När jag valt att boka min 2-4-1 resa, behöver jag ringa till Tallin om jag vill lägga på returresan senare?

Har endast bokat enkelflyg i dagsläget för att returflygen är inte släppta än. Hur gör jag längre fram för att få samma biljettpris som en T/R resa med 2-4-1 vouchern med ordinarie SAS Awards priset när returresan släpps.
 
Vet att två olika PNR inte går att slå ihop, fått svar av er och samma svar av SAS chatt. Dock undrar jag om voucher kan appliceras på båda enkla PNR samtidigt av kundtjänst? Hon föreslog jag skulle ringa och höra, kunde inte göra något i chatten. Det är en T/R till Haneda men två separata PNR som sagt. Eller går det bara applicera på den ena av de två?
 

Mr Basic

Medlem
När jag valt att boka min 2-4-1 resa, behöver jag ringa till Tallin om jag vill lägga på returresan senare?

Har endast bokat enkelflyg i dagsläget för att returflygen är inte släppta än. Hur gör jag längre fram för att få samma biljettpris som en T/R resa med 2-4-1 vouchern med ordinarie SAS Awards priset när returresan släpps.
Är det en ren SAS-award eller en Star Alliance-award?
Star Alliance-award: du måste ringa för att lägga till hemresa och då får du betala poängpriset för ToR. Eftersom det är en ändring av din enkelresa får du sannolikt betala 150kr/pp i ändringsavgift.
SAS-award: vet jag ej då enda gången jag gjort detta handlade det om en open jaw och då var man tvungen att ringa.
Tänk även på giltighet på voucher och/eller poäng.
 

Shxhani

Medlem
Är det en ren SAS-award eller en Star Alliance-award?
Star Alliance-award: du måste ringa för att lägga till hemresa och då får du betala poängpriset för ToR. Eftersom det är en ändring av din enkelresa får du sannolikt betala 150kr/pp i ändringsavgift.
SAS-award: vet jag ej då enda gången jag gjort detta handlade det om en open jaw och då var man tvungen att ringa.
Tänk även på giltighet på voucher och/eller poäng.

Det är en ren SAS-Award enkelresa till Tokyo i business.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen