Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

Thornado

Medlem
hur ska jag gå tillväga?

Jag fick en oerhört välskriven guide av @Berglund som gjorde det superenkelt att fixa allt, så om du frågar honom snällt så kanske du också kan få den. Dock har jag för mig att jag läst någonstans (i denna tråd gissar jag) att Amex NL nu har börjat begära/kräva en adress i Nederländerna också, så vet inte om det är fullt lika enkelt längre, men någon annan har säkert bättre koll.
 

Berglund

Medlem
Dock har jag för mig att jag läst någonstans (i denna tråd gissar jag) att Amex NL nu har börjat begära/kräva en adress i Nederländerna också, så vet inte om det är fullt lika enkelt längre, men någon annan har säkert bättre koll.
Det går fortfarande. Någon gång blir det adresskontroll men de flesta gångerna går det rakt igenom. Har hjälpt en handfull sedan jag hjälpte @Thornado och det har gått bra.
 

Berglund

Medlem
Nu har jag beställt Apple TV 4K och lite parfymer från bol.com. Allt med €200 Euro rabatt, tack vare Amex Platinumerbjudandet.

Fanns även ipad mini, 64GB, som också levererades direkt från bol.com och därför gick att beställa.

Min erfarenhet var att om man lade saker i shoppingvagnen, även om de inte såldes direkt av bol.com och även klickade på ”hjärtknappen” för att ”like:a” produkten, så dök den - några dagar senare - upp som ”såld av bol.com”. Antingen hade jag tur eller så ta de in produkter i deras eget sortiment som folk visar intresse för, i hopp om att få sälja produkten själva.

Fantastiskt erbjudande och mycket uppskattat att få hem lite saker som present - tack så mycket Amex!
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Nu har jag beställt Apple TV 4K och lite parfymer från bol.com. Allt med €200 Euro rabatt, tack vare Amex Platinumerbjudandet.

Fanns även ipad mini, 64GB, som också levererades direkt från bol.com och därför gick att beställa.

Min erfarenhet var att om man lade saker i shoppingvagnen, även om de inte såldes direkt av bol.com och även klickade på ”hjärtknappen” för att ”like:a” produkten, så dök den - några dagar senare - upp som ”såld av bol.com”. Antingen hade jag tur eller så ta de in produkter i deras eget sortiment som folk visar intresse för, i hopp om att få sälja produkten själva.

Fantastiskt erbjudande och mycket uppskattat att få hem lite saker som present - tack så mycket Amex!

Var det inte så att de inte skickar elektronik till adresser utanför Nederländerna, eller har det ändrats nu? Väldigt bra i så fall.
 

Berglund

Medlem
Var det inte så att de inte skickar elektronik till adresser utanför Nederländerna, eller har det ändrats nu? Väldigt bra i så fall.
Produkter som inte säljs direkt av bol.com kan inte levereras utanför Nederländerna eller Belgien. Lite meck med att få fram produkter som säljs/levereras direkt från bol.com själva men de som jag hittade gick utmärkt.
 

Robert flysas

Moderator
Ett tips är att köra Chrome med automatisk översättning. Då är det mycket lättare att se om de skickas från BOL eller någon annan då det översätts direkt till Svenska
 

Thornado

Medlem
Visa bifogad bild 109637 Visa bifogad bild 109638

Det är främst BOL.com som skickar till Sverige. Tänk på att det måste vara varor som skickas från BOL och inte tredje part. Dessutom skickar de tyvärr inte elektronik.

Produkter som inte säljs direkt av bol.com kan inte levereras utanför Nederländerna eller Belgien. Lite meck med att få fram produkter som säljs/levereras direkt från bol.com själva men de som jag hittade gick utmärkt.

Som @Robert flysas skrev så skickade de inte elektronik till Sverige (även om det såldes av bol.com), och har för mig att jag testade det också, men att det inte funkade. Om de nu har ändrat det så är det ju toppen. Då måste jag bara bestämma vad jag ska köpa... Androidtablet eller NC-hörlurar för att ersätta de saker som stals av mig i höst eller en Garmin löparklocka som är alldeles för dyr att köpa i vanliga fall (den är fortfarande dyr med 200€ rabatt, men lite lättare att motivera...).
 

Robert flysas

Moderator
Som @Robert flysas skrev så skickade de inte elektronik till Sverige (även om det såldes av bol.com), och har för mig att jag testade det också, men att det inte funkade. Om de nu har ändrat det så är det ju toppen. Då måste jag bara bestämma vad jag ska köpa... Androidtablet eller NC-hörlurar för att ersätta de saker som stals av mig i höst eller en Garmin löparklocka som är alldeles för dyr att köpa i vanliga fall (den är fortfarande dyr med 200€ rabatt, men lite lättare att motivera...).

Det verkar som det är ändrat nu, eller om mindre elektronik fungerar. Jag köpte parfymer så julklapparna är klara till syrran och en kompis. Tog en månad, sen krediterades €200 av det totala. Riktigt trevligt:)
 
Toppen