Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

intuition

Medlem
Antingen har Clarion Hotel Post universums mest ojämna belöningssystem eller så har de börjat läsa här och sett att vi vet att de vet att vi vet att guld och platinum inte riktigt har något större värde på deras hotell...
 

JacobGBG

Medlem
Selma Spa, Sunne
Check-in: 20/7
Bokat: Standard dubbelrum
Fick: Superior rum
Status: Silver

Ringde dock på förväg och bokade en massage i samma vända så det kanske hjäplte.
 
Clarion Hotel Sense, Luleå
Check-in: 6/7 (1 natt)
Bokat: Standard 2 single beds
Fick: Superior Twin
Status: Guld
Frågade inte om uppgradering

Clarion Hotel Grand, Östersund
Check-in: 8/7 (1 natt)
Bokat: Standard Två Enkelsängar
Fick: Superior dubbelrum (enkelsängar)
Status: Guld
Frågade inte om uppgradering

Comfort Hotel, Göteborg
Check-in: 9/7 (1 natt)
Bokat: Standard 2 single beds
Fick: Standard 2 single beds
Status: Guld
Frågade inte om uppgradering

Comfort Hotel, Göteborg
Check-in: 23/7 (2 nätter)
Bokat: Superior twin & Standard 2 single beds
Fick: Superior twin (3 pers i ett rum så det gick inte att få något annat) & Deluxe double & tidig incheckning på ett av rummen som var klart redan innan 11:00
Status: Guld
Frågade om uppgradering vid incheckning
 
Clarion Packhuset Kalmar
Check in 20
S/7 3 nätter
Bokat standard rum
Fick standard rum
Vi var 3 personer så ingen uppgradering det var OK. Men det som retar mig ingen incheckning före 15.00 då ska alla stå in tätt kö i dessa coronatider. Jag fick mitt rum 16.30 som guldstatus Inget man önska refter 30 mils körning och betalat 2400kr. för rummet. Visserligen fick jag 5000 poäng som kompensation men det var inte det jag var ute efter.Har haft 0 nytta av guldstatus tidigare i göteborg och malmö så kortet har inte varit värt nåt för mig. Ett tips till er medlemar statusmatch guld till best western ger diamond där.
 

palmen

Moderator
Hotell Vox i Jönköping

Bokat vanligt dubbelrum.
Fick Deluxe rum med utsikt mot Vättern.

Nordic Choice Platinum

20200726_135954.jpg
20200727_135532.jpg
 

Non-stop

Medlem
Clarion Malmö Live
Check-in: 24/7
Bokat: Superior King
Fick: Superior King
Status: Guld

Frågade om uppgradering vid incheckning men fullt även i sviterna enligt receptionen
 
Comfort Hotel, Umeå City
Check-in: 27/7 (1 natt)
Bokat: Moderate familjerum utan fönster
Fick: Moderate familjerum utan fönster
Status: Guld
Alla deras familjerum är utan fönster.
 

aikelo

Medlem
Quality Hotel Globen
Check-in: 28/7 2 nätter
Bokat: Standard Twin bed
Fick: Standard Twin bed med balkong (enligt önskemål)
Status: Guld
Det här med att aldrig bli uppgraderad vid bokning av enkelsängar håller i sig. Lika bra det iof. Reser med vuxen dotter.
 

Doctor-X

Medlem
Comfort Hotel, Arlanda
Check-in: 29/7
Bokat: Standard dubbelrum (bokat under Crazy Sale för 590kr)
Fick: Svit
Status: Guld

Aldrig fått så mycket recognition! Killen i receptionen var väldigt trevlig och glad! Såg direkt att jag var guld, tackade för min lojalitet och uppgraderade direkt till svit och återigen tackade för att jag valt att bo hos dem. Antingen var han ny på jobbet eller bara på väldigt bra humör för innan vi tog våra väskor och gick upp till rummet, påminner han om att vi måste ta dryck pga Guld-status och avslutar med ”ta så många drycker ni vill” (gick inte bananas utan det blev en pepsi och en ramlösa var :p)
 
Toppen