Senaste nytt

Holländska Amex Platinum och dess fördelar

igelkotten

Medlem
Bolt.com är en hemsida som ger en huvudvärk...

Tänk på att man kan endast kan beställa varor om det står Bolt.com i högra menyn, vilket minskar utbudet.


* Är det någon som har bokat med hotell vouchern, utan att boka ett hotell för minst 500 Euro?

* Försvinner bokningen ifall man säger upp kortet?

(båda dessa punkter står i villkoren, men det är ju inte alltid säkert att det gäller i verkligheten)
Känns bra att jag inte är ensam i min resa här :) jag har inte kommit på något att beställa från bol. Har försökt leta hotell i Sverige för några dagar - men problemet är att många av hotellen jag vill titta på inte finns på Amex. Ska testa när jag väl hittar något.
 

Robert flysas

Moderator
Gjorde precis en charge back, det intressanta är att de nu kopplade mig till Amex England för att göra detta, tidigare tog Holland hand om det, då det är min 2:a gång jag måste göra detta.

€200 har ännu inte kommit in, kan dröja till 28/8 - om det dröjer längre så skall man ringa och rapportera detta.
 

Mr Planning

Medlem
Vad blev det? Jag letar fortfarande efter något att köpa :)


Det blev lite knepigt att välja, då man fick plocka bort produkter hela tiden, innan jag förstod att det endast är produkter som bol.com själva har, om det skall skickas utomlands.


Fröken fick beställa en parfym och lite smink för hela slanten :)

Återstår hotell vouchern bara...
 

Skysteam

Medlem
Kortet kostar €700 Euro per år, liknande det priset som det kostar här i Sverige med samma erbjudande om de första tre månaderna gratis. Det går utmärkt att söka kortet som EU medborgare, det enda som krävs är ett holländskt bankkonto vars IBAN nummer börjar med NL. Ett sådant bankkonto går å andra sidan att fixa gratis och utan månadsavgifter, så det är ju inget stort problem.

Hej alla i denna tråden!
I flera år har jag drömt om detta kort, och suckat djupt varje gång jag gått förbi värvarna av Amex Flying Blue på AMS/CDG... Jag tänkte också för några år sedan, att som europeisk medborgare har jag rätt till bankkonto i annat land men stötte på patrull i varenda bank jag kontaktade. Jag gav upp.... Nu läser jag i denna tråden att medlem Berglund fixat ett konto utan problem! What?? Ok, vad är det jag har missat, vilken bank har ni andra och hur ska jag gå tillväga? Tacksam för hjälp!
 

igelkotten

Medlem
Kortet kostar €700 Euro per år, liknande det priset som det kostar här i Sverige med samma erbjudande om de första tre månaderna gratis. Det går utmärkt att söka kortet som EU medborgare, det enda som krävs är ett holländskt bankkonto vars IBAN nummer börjar med NL. Ett sådant bankkonto går å andra sidan att fixa gratis och utan månadsavgifter, så det är ju inget stort problem.

Hej alla i denna tråden!
I flera år har jag drömt om detta kort, och suckat djupt varje gång jag gått förbi värvarna av Amex Flying Blue på AMS/CDG... Jag tänkte också för några år sedan, att som europeisk medborgare har jag rätt till bankkonto i annat land men stötte på patrull i varenda bank jag kontaktade. Jag gav upp.... Nu läser jag i denna tråden att medlem Berglund fixat ett konto utan problem! What?? Ok, vad är det jag har missat, vilken bank har ni andra och hur ska jag gå tillväga? Tacksam för hjälp!

De flesta har nog anvant Bunq for att fa ett NL-konto.
 
Toppen