Flög TXL-CPH i helgen, SAS Plus för poäng, har EB Guld. Flyget verkade vara fullt, 3 dagar innan avgång fans inga biljetter kvar på sas.se. Litet plan, två säten på varje sida. Sätet bredvid mig visades som ledigt under alla dagar innan avgång, och så blev det också. Samma sak gällde för en annan plats i Plus. Annars helt fullt.
Jag har för mig att en (inofficell?) förmån av EB Guld (och Diamond) är/var att bokningssystemet placerar passagerare på andra platser så länge de finns, så att chansen att man inte har en granne ökar. Hittar ingenting i SAS egen beskrivning av Guld förmåner. Men har alltid fått känslan att det faktiskt är så.
Nu undrar jag om detta (kanske under pandemin) kan till och med innebära att SAS inte ens säljer ut platserna för att erbjuda guld-medlemmarna en ledig plats bredvid?
Har någon gjort liknande erfarenheter? Eller är detta allmänt känt kanske?
Jag har för mig att en (inofficell?) förmån av EB Guld (och Diamond) är/var att bokningssystemet placerar passagerare på andra platser så länge de finns, så att chansen att man inte har en granne ökar. Hittar ingenting i SAS egen beskrivning av Guld förmåner. Men har alltid fått känslan att det faktiskt är så.
Nu undrar jag om detta (kanske under pandemin) kan till och med innebära att SAS inte ens säljer ut platserna för att erbjuda guld-medlemmarna en ledig plats bredvid?
Har någon gjort liknande erfarenheter? Eller är detta allmänt känt kanske?