Senaste nytt

Tips på hotell på Seychellerna

Harnos

Medlem
Bokade just Kempinski Seychelles Resort, Baie Lazare.
Ngn som bott där? :rolleyes:
Bodde där 10 nätter november 2018, supernöjda med allt.
Vi åt dom flesta lunch/middagarna på Windsong beach resturang som finns på resorten, vill minnas att priserna var jämförbara med svensk resturang men som nämnts så var alkohol dyrt.
Gick två gånger med ryggsäck till byn utanför och köpte öl (se bild), finns kylskåp på rummen.
Lämnade resorten bara en gång och då för en heldagstur till öarna Praslin och La Digue - rekommenderas starkt att ta sig ut till dessa ;)
Tips är att ta med sig badskor hemifrån då det är väldigt stenigt i vattnet, skor finns på resorten men några dagar fanns inte min storlek tillgänglig.

Blir lite sugen att ta sig dit igen :)

Untitled.jpg
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Bodde där första veckan i mars i år, mycket nöjda med hotellet, servicen, maten, stranden, ja allt egentligen. Buffén var sådär tyckte vi, dyr och inte så bra så bättre att satsa på a la carte-restaurangerna. Finns en sushimeny om man frågar också med lite tapas, poke bowl osv. Ganska höga priser på framförallt dryck men om man tar hotellets bil till entrén så tar det kanske fem minuter att gå till en liten by. Där finns ett par supermarkets, bankomat och en liten lokal restaurang där man kan ta sig en öl för rimligare priser (de hade mat också men det testade vi inte). I övrigt ganska långt till restauranger, taxi eller hyrbil som gäller. Men mycket bra hotellval skulle jag säga, vill gärna åka tillbaka någon gång!

Förresten om ni firar något när ni är där, meddela hotellet i förväg. Vi fick både en flaska bubbel vid ankomst (bröllopsresa) och ytterligare en flaska mitt i veckan när vi firade förlovningsdag (det hade jag inte en tanke på att vi skulle få).

Tackar @Mikado :)
Vi (2 vuxna) bokade ”Escape in Style”
•30% rabatt på bästa flex-pris (kan avbokas till 18.00 på ankomstdagen)
•garanterad upgrade till nästa rumskategori
•frukost och middag (buffé) ingår
•25% rabatt på all övrig mat och dryck
•7 nätter för €2093 (inkl skatter & avgifter)
•vi firar inget men har fått frågan av hotellet

Bodde där 10 nätter november 2018, supernöjda med allt.
Vi åt dom flesta lunch/middagarna på Windsong beach resturang som finns på resorten, vill minnas att priserna var jämförbara med svensk resturang men som nämnts så var alkohol dyrt.
Gick två gånger med ryggsäck till byn utanför och köpte öl (se bild), finns kylskåp på rummen.
Lämnade resorten bara en gång och då för en heldagstur till öarna Praslin och La Digue - rekommenderas starkt att ta sig ut till dessa ;)
Tips är att ta med sig badskor hemifrån då det är väldigt stenigt i vattnet, skor finns på resorten men några dagar fanns inte min storlek tillgänglig.

Blir lite sugen att ta sig dit igen :)

Visa bifogad bild 112039

Tackar @Harnos :)
Många bra tips. Vi kommer nog lämna buffén några kvällar (även om det ingår).
Hur långt (tid) är det till Praslin/La Digue? Jag är sämst på att åka båt och måste typ droga ner mig för att inte bli sjösjuk. :confused:
 

AtleFlyg

Medlem
Tackar @Mikado :)
Vi (2 vuxna) bokade ”Escape in Style”
•30% rabatt på bästa flex-pris (kan avbokas till 18.00 på ankomstdagen)
•garanterad upgrade till nästa rumskategori
•frukost och middag (buffé) ingår
•25% rabatt på all övrig mat och dryck
•7 nätter för €2093 (inkl skatter & avgifter)
•vi firar inget men har fått frågan av hotellet



Tackar @Harnos :)
Många bra tips. Vi kommer nog lämna buffén några kvällar (även om det ingår).
Hur långt (tid) är det till Praslin/La Digue? Jag är sämst på att åka båt och måste typ droga ner mig för att inte bli sjösjuk. :confused:
Ta helikoptern till La Digue.. Hade jag gjort. Jag mådde illa på överfarten med båten och båda barnen spydde... Sjukt jobbig båtresa iaf den perioden (jul/nyår)..
 

Harnos

Medlem
Tackar @Mikado :)
Vi (2 vuxna) bokade ”Escape in Style”
•30% rabatt på bästa flex-pris (kan avbokas till 18.00 på ankomstdagen)
•garanterad upgrade till nästa rumskategori
•frukost och middag (buffé) ingår
•25% rabatt på all övrig mat och dryck
•7 nätter för €2093 (inkl skatter & avgifter)
•vi firar inget men har fått frågan av hotellet



Tackar @Harnos :)
Många bra tips. Vi kommer nog lämna buffén några kvällar (även om det ingår).
Hur långt (tid) är det till Praslin/La Digue? Jag är sämst på att åka båt och måste typ droga ner mig för att inte bli sjösjuk. :confused:
Båt från Mahe till Praslin tog ca1h sen vidare till La Digue tog ca 15min, möjligt att vi hade en bra dag men minns inte att vi hade några problem alls med båtturen eller att någon mådde illa, kanske beroende på årstid, vi var där i november.
Mahe till Praslin tog vi via Cat Cocos och till La Digue via Inter Island Ferry.
 

Big Birger

Medlem
Var på Seychellerna i oktober 2019. Båtresan från Mahe till Praslin var verkligen inte rolig, trots att vi var förberedda och inte har några uppenbara tendenser till åksjuka i vanliga fall. Det blåste inte mycket, men vågorna på öppna havet var inte att leka med i kombination med att färjan kör riktigt fort. Från Praslin till La Digue är det som sagt bara en kvart, så det är lugna bullar.

Jag hade bokat flyg för oss från Praslin till Mahe för hemvägen, och det ångrar jag verkligen inte. Rekommenderas varmt. Lite läskigt när alla plan ställdes in på grund av dåligt väder på Mahe, men 45 minuter senare gick planen igen. Och eftersom de gick typ var 20:e minut var det inte heller något problem för oss att ta ett tidigare plan.

Det gick att duscha i loungen på Mahe, men bara i kallvatten. Ändå väldigt skönt inför resan hem.
 
Jag rekommenderar Six Senses Zyl Payson på Felicite.

Du kan flyga helikopter direkt till hotellet från Mahe. Jag flög till Praslin. Kort, vacker och billig flight. Därifrån hämtad i bil som kör genom nationalparken, sista biten med snabb båt till hotellet som ligger på Felicite. Väl där är det nära för cykelutflykter på La Digue och snorkling runt Cocos Island. Kommer utan tvekan åka tillbaka!
På huvudön rekommenderar jag H Resort. Hilton var jag inte imponerad av.

Lycka till och hoppas du får en fantastisk resa!
 

Mr Basic

Medlem
Jag rekommenderar Six Senses Zyl Payson på Felicite.

Du kan flyga helikopter direkt till hotellet från Mahe. Jag flög till Praslin. Kort, vacker och billig flight. Därifrån hämtad i bil som kör genom nationalparken, sista biten med snabb båt till hotellet som ligger på Felicite. Väl där är det nära för cykelutflykter på La Digue och snorkling runt Cocos Island. Kommer utan tvekan åka tillbaka!
På huvudön rekommenderar jag H Resort. Hilton var jag inte imponerad av.

Lycka till och hoppas du får en fantastisk resa!
Låter underbart. I nuläget hoppas jag bara att vi kommer iväg, resten är bonus. :)
 
Toppen