Senaste nytt

Resor med öl

srg

Medlem
När koozien är bättre än innehållet. Köpt på Alchemist bryggeri i Stowe, Vermont, för ganska exakt ett år sedan.
cac18e8b95fe3aad4e3dbffc4c4d2c4d.jpg
 

Valley

Medlem
Fortsätter med minnen. Ner till
Bayern
02060F44-81CE-4E8E-B203-237DA3F3F4D5.jpeg

Är HB i kruset, men det blir inte samma sak.
Nu är jag ingen fantast av HB. Stökigt, taskig mat å ingen vidare dricka.
Men för ”kulturen” skull får man offra sig.

Jag sitter mittemot på Aying istället
 

John Rambo

Medlem
En klassisk öl på Poechenellerkeller i Belgien - en av få turister i landet..
Tjejen (som är den verkliga ölfantasten i vårat förhållande..) drog runt mig på alla höjdarölställen i Bryssel; ett fantastiskt ölutbud.
Jag lär dock inte återvända till Bryssel på länge, inte mkt till stad i övrigt, skitt trist och jävligt (jag var nog färgad efter ankomsten från Paris..)

D16F97B9-3686-416B-8495-AFDFE0CACBE6.jpeg
 
En klassisk öl på Poechenellerkeller i Belgien - en av få turister i landet..
Tjejen (som är den verkliga ölfantasten i vårat förhållande..) drog runt mig på alla höjdarölställen i Bryssel; ett fantastiskt ölutbud.
Jag lär dock inte återvända till Bryssel på länge, inte mkt till stad i övrigt, skitt trist och jävligt (jag var nog färgad efter ankomsten från Paris..)

Visa bifogad bild 111799

What... Bryssel är ju trevligt. Okej svårt att jämföra med Paris men finns sjukt trevlig mat o dryck i Bryssel
 

Senator

Moderator
Suget efter goda amerikanska IPAor samt härlig rökig Texas-style BBQ innebar en utflykt till Zälls här i Åkersberga.

Transportmedel är det s.k. ”Nya cykel-tåget” som Junior kallar ekipaget för:

7041bb9d71ac1785726d5649bf3127b4.jpg


Ganska trevligt urval av dryck:

66a779ded49108c359da19fc30ca89f5.jpg


Gästkran för tillfälle är Lagunitas IPA

e94bbfa5d69423a1b1d8dbd7e2b84b28.jpg


Inte Austin, TX varmt men rätt het i solen. Dagens rökiga extra: ett bautastort revben:

7adba437a39005e1e8e58f2e821c3c2e.jpg


Inte Austin på något sätt, men då USA verkar off limits ut 2020 får vi ta nya hojen lokalt istället
 

John Rambo

Medlem
What... Bryssel är ju trevligt. Okej svårt att jämföra med Paris men finns sjukt trevlig mat o dryck i Bryssel
Jag hade nog gillat det mer i vanliga fall; blev för ovanlighetens skull ”mätt” på städer efter 2v roamande genom Europa med bra mat och dryck dagligen. Skulle planerat för lite längre uppehåll med avkoppling så hade den avslutande öl/mat weekend förmodligen gjort sig bättre. Jag får ge staden en chans igen framöver
 
Jag hade nog gillat det mer i vanliga fall; blev för ovanlighetens skull ”mätt” på städer efter 2v roamande genom Europa med bra mat och dryck dagligen. Skulle planerat för lite längre uppehåll med avkoppling så hade den avslutande öl/mat weekend förmodligen gjort sig bättre. Jag får ge staden en chans igen framöver

Ja efter 2v stad är man ju rätt trött på det kan jag gissa. Gjorde 2-3 veckor städer i Europa för typ 15 år sedan o de har jag inte gjort om igen
Ska väl säga att jag inte var i Bryssel så många dagar senast heller. Vi drog vidare till Brygge o var där mesta delen av tiden. Det rekommenderas starkt om du inte varit där. Mysig liten stad o går enkelt med tåg från Bryssel.
 
Last edited:
Toppen