Senaste nytt

Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

Doctor-X

Medlem
Nån som har tips på hur man kan fördriva typ 6 timmar på Kastrup? Alla lounger är väl stängda. Flyger SAS Plus och har Priority Pass.

Mikkeller CPH Airport (är öppet enligt facebook) - inte gratis fika som i loungen, men bättre än alla lounger (om man nu gillar öl).
På 6h hinner du testa många fina olika ölsorter :)
 

Berglund

Medlem
På sex timmar hade jag normalt rekommenderat en tur in till centrala Köpenhamn. Nu är dock massor av butiker längs Ströget stängda och det är inte alls lika säkert att man kan lämna flygplatsen för att sedan återvända. Inte värt att krångla i dessa tider!
 

Agö

Medlem
På sex timmar hade jag normalt rekommenderat en tur in till centrala Köpenhamn. Nu är dock massor av butiker längs Ströget stängda och det är inte alls lika säkert att man kan lämna flygplatsen för att sedan återvända. Inte värt att krångla i dessa tider!
Nej, allt är öppet på Ströget. För ett par veckor sedan gick jag där en fredagseftermiddag och det kändes som innan pandemin.
 

Ubbe

Medlem
Fel. Sverige är ett av få länder som faktiskt lyssnar på sina experter. I de flesta länderna handlar det om populistiska politiska beslut, inte att man lyssnat på sina experters rekommendationer.
Du har helt rätt. Problemet är nivån på våra experter som de beslutande lyssnar på.
 

Agö

Medlem
Jo, de butiker som väl finns där är öppna. Dock har jag aldrig sett så många tomma lokaler och affärer som gått i konkurs längs Ströget.
Ja, men det är standard på Ströget med det hyresläget. Alltid massa lokaler som står tomma, renoveras eller liknande - så har det sett ut under de tio år jag bott i stan och det gäller framförallt den otroligt sunkiga delen av Ströget från Gammeltorv till Rådhuspladsen. Det är full kommers för tillfället, det enda som inte är öppet är nattklubbarna och så stänger ju barerna/krogarna vid midnatt.
 

Berglund

Medlem
Ja, men det är standard på Ströget med det hyresläget. Alltid massa lokaler som står tomma, renoveras eller liknande - så har det sett ut under de tio år jag bott i stan
Jag har inte bott i Köpenhamn alls, annat än enstaka nätter på hotell. Däremot har jag gjort många besök och det är min bestämda uppfattning att det var väldigt många tomma lokaler nu senast. Klart fler än vanligt, därför menar jag att Ströget inte är som det brukar och därför heller inte värt att lämna flygplatsen för under rådande omständigheter.

Sydsvenskan hade någon artikel för inte så länge sedan och här googlade jag lite snabbt upp Kvällsposten till dig, vilket visar att min känsla att det är fler tomma/stängda affärer än vanligt på Ströget är i rätt riktning:
Strögets chocksiffror –53 tomma butikslokaler
 

Agö

Medlem
Jag har inte bott i Köpenhamn alls, annat än enstaka nätter på hotell. Däremot har jag gjort många besök och det är min bestämda uppfattning att det var väldigt många tomma lokaler nu senast. Klart fler än vanligt, därför menar jag att Ströget inte är som det brukar och därför heller inte värt att lämna flygplatsen för under rådande omständigheter.

Sydsvenskan hade någon artikel för inte så länge sedan och här googlade jag lite snabbt upp Kvällsposten till dig, vilket visar att min känsla att det är fler tomma/stängda affärer än vanligt på Ströget är i rätt riktning:
Strögets chocksiffror –53 tomma butikslokaler
Frågar du mig är det aldrig värt att besöka Ströget men så har jag också mina barn på förskola på själva Ströget och trängs med massorna varje vardag. Just nu är det snarare idealiskt att besöka stan inkl. Ströget, du slipper bli nedtrampad av tusentals turister men butikerna, inkl. varuhusen, och caféerna är öppna. Det har aldrig varit så trevligt att ta en öl i Nyhavn som nu.
 

Kris

Medlem
Det är aldrig värt att lämna flygplatsen för en tur till Strøget om du frågar mig...

Jag instämmer med föregående talare (@Agö). Byen är i stort sätt sig lik före pandemin (så när som på nattliv osv). Det har sedan länge varit många tomma lokaler längs Støget. Måhända "rekordmånga" just nu, men jag killgissar att minskad mängd butiker sker/skett med eller utan pandemi.

Edit: Där postade vi liknande åsikt i kör... :)
 
Toppen