Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

Mr Basic

Medlem
Trevlig tråd som gått mig förbi. :)
Samlar på pins från sport jag varit på (endast hemmalagets ”får” införskaffas). Gjorde en tavla av de första 20-25 men har inte orkat fixa ngn ny så ligger väl dryga 40 i en låda. Främst PL och NHL.
Lyckats pricka in några klassiker.
-Liverpool FC när Gerard halkar mot Chelsea
-Manchester United när Rooney avgör med en bicykleta mot Manchester City

Inte ngt samlande men jag brukar ”sno” hotellens små pappersblock. :oops:
 

Kajsan

Medlem
Museer med textilier/orientmattor. När den egna kassan inte räcker till den nivån museerna har:
- Skokloster
- Stockholms slott, när de runt jul plockar fram jaktmattan
- textil museum i Lyon, Washington DC, Metropolitan i NY, LA County museum, Teheran

Och dessa dagar hjortron i mängd.
 

Palazzi

Medlem
Samlar en del konst, och om du frågar partnern även köksapparater och köksknivar (som hon tycker tar alltför mycket plats).

Har egentligen inget samlarintresse utan ”bara” lite för hög konsumtion av det mesta :D
På resor köper jag mest alkoholhaltiga drycker, men vi har rätt mycket gäster så de blir sällan långlivade :oops:
 

ulagun

Medlem
Har under åren sparat på diverse såsom hotelltvålar, hotelltändsticksaskar pappölglasunderlägg m.m. Man ledsnar efter ett tag, framförallt den man delar sitt liv med ledsnar avsevärt fortare.
Har idag i vårt gästrum en stor världskarta där jag samlar på flygplatser. Varje flygplats jag landat på får en nål, sådan med färgat huvud.
Har idag 153 flygplatser (inte mycket att komma med i denna församling) men att titta på nålarna väcker trevliga minnen från tidigare resor.
Problemet är att det börjar bli lite fobi. När hustru och jag planerar kommande resor är en förutsättning att få ytterligare en "plopp". Inte alltid uppskattat då det kan innebära lite märkliga resmål och mellanlandningar :cool:
Nästa "plopp" blir i Brasilien Belo Horizonte.

Uppdaterar mitt inlägg från 2012.
Är nu uppe i 198 flygplatser, spritt på samtliga kontinenter (utom Antarktis).
Hade det inte varit för inställda resor i höst hade Baku blivit 199 och Houston nr. 200.
 

rsimon

Medlem
Köper fortfarande en del cd, klassisk musik. Cirka 36 hyllmeter totalt.

Mesta kompositören i samlingen är Gustav Mahler, hans musik är evigt inspirerande.

Av de nio numrerade symfonierna han skrev har jag 30-50 inspelningar av varje symfoni, symfoni nr 2 dock ca 70 inspelningar.
 
Toppen