Verkligen. Och vi som haft Platinum i flera år och varit avundsjuka på USA med $200 / år i Uber krediter.
Man började med stora kampanjer för Platinum och var snabba med att lansera det som metall, man pratade inte så mycket om avgiftshöjningen, nu kör man samma runda med Guld, metall och avgiftshöjningar.
Tycker det är helt OK att höja avgiften, man måste ju minst kompensera för inflation och värdet förändras inte så mycket. Men det känns som produktsidan inte förstår att Sverige är ett ganska litet land, undrar om det inte blir mättat med så många produkter som tar av varandras marknadsandelar, framförallt när "amex kunskapen" är låg. Lite som SAS skulle ha 8 olika EB program.. (kanske dom har..)
Kan tänka mig en och annan Centurionkund som blev lite ledsna när Platinum kom i metall, nu samma visa för Platinum när Gold "uppgraderas". Undrar när Green kommer i metall med gratis McMeal?
Är nöjd med Amex, och det är olika produkter med olika erbjudanden, och 1200 i förmåner är ju som vilken annan förmån som helst, ska vägas fram och tillbaka, men det känns som man kör lite för brett och hårt här.