Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

henke12

Medlem
En open jaw är alltid möjlig så länge det finns att boka.

Hmm, jag skulle nog lägga in en passus på denna.
Denna tråd handlar om 2-4-1, därav måste resan bokas på hemsidan eller via Tallinn.
Beroende på hur jupiters månar står och vem man får prata med kan det vara lite hit and miss då vissa agenter hävdar att man måste söka och boka med endast en sökning,
dvs ARN-BKK och MNL-ARN

Om då inte dina föredragna rutter dyker upp blir det kalla handen,
Ibland kan man tipsa dom att söka ex ARN-FRA och sen FRA-BKK
Vissa säger tvärnej men ibland kan det funka.
 

Nahoj

Medlem
Jag har två frågor, som jag vore mycket tacksam att få hjälp med.

Försökte nyss ringa SAS Tallinn, och då säger en telefonsvararröst att det (fortfrande) inte går att boka bokningar med Star Alliance. Tyvärr så kom jag inte fram då de stänger (kl. 15:00) tidigare under sommaren, så jag fick inte möjlighet att fråga om det är möjligt att boka eller inte.

  • Är det någon som vet ifall man har hört samma telefonsvararröst, men ändå nyligen kunnat boka när man kommit fram?

I våras fick jag en voucher tillbaka, eftersom flyget som jag skulle ha flugit med var instält som en konsekvens av pandemin. I telefon sade då SAS Tallinn att vouchern jag fick tillbaka skulle ha en giltighetstid till 2020-08-31. Jag kan dock inte se vouchern som inlioggad på SAS.

  • Är det någon som har kännedom om man inte kunnat se vouchern på hemsidan, men att man kunnat boka via SAS Tallinn (om det nu fortfarande är möjligt) ändå?

Stort tack på förhand!


Ett förtydligande. För de som undrar vad "SAS Tallinn" är. Det är nämligen så att när man ska boka med sin SAS/AMEX 2-4-1 voucher via telefon, kopplas man oftast till Tallinn, därav benämningen "SAS Tallinn".
 
Jag har två frågor, som jag vore mycket tacksam att få hjälp med.

Försökte nyss ringa SAS Tallinn, och då säger en telefonsvararröst att det (fortfrande) inte går att boka bokningar med Star Alliance. Tyvärr så kom jag inte fram då de stänger (kl. 15:00) tidigare under sommaren, så jag fick inte möjlighet att fråga om det är möjligt att boka eller inte.

  • Är det någon som vet ifall man har hört samma telefonsvararröst, men ändå nyligen kunnat boka när man kommit fram?

I våras fick jag en voucher tillbaka, eftersom flyget som jag skulle ha flugit med var instält som en konsekvens av pandemin. I telefon sade då SAS Tallinn att vouchern jag fick tillbaka skulle ha en giltighetstid till 2020-08-31. Jag kan dock inte se vouchern som inlioggad på SAS.

  • Är det någon som har kännedom om man inte kunnat se vouchern på hemsidan, men att man kunnat boka via SAS Tallinn (om det nu fortfarande är möjligt) ändå?

Stort tack på förhand!


Ett förtydligande. För de som undrar vad "SAS Tallinn" är. Det är nämligen så att när man ska boka med sin SAS/AMEX 2-4-1 voucher via telefon, kopplas man oftast till Tallinn, därav benämningen "SAS Tallinn".

Jag ringde imorse, hörde rösten att man inte kunde boka, kom fram och kunde boka.
 

MTheC

Medlem
Jag har två frågor, som jag vore mycket tacksam att få hjälp med.

Försökte nyss ringa SAS Tallinn, och då säger en telefonsvararröst att det (fortfrande) inte går att boka bokningar med Star Alliance. Tyvärr så kom jag inte fram då de stänger (kl. 15:00) tidigare under sommaren, så jag fick inte möjlighet att fråga om det är möjligt att boka eller inte.

  • Är det någon som vet ifall man har hört samma telefonsvararröst, men ändå nyligen kunnat boka när man kommit fram?

I våras fick jag en voucher tillbaka, eftersom flyget som jag skulle ha flugit med var instält som en konsekvens av pandemin. I telefon sade då SAS Tallinn att vouchern jag fick tillbaka skulle ha en giltighetstid till 2020-08-31. Jag kan dock inte se vouchern som inlioggad på SAS.

  • Är det någon som har kännedom om man inte kunnat se vouchern på hemsidan, men att man kunnat boka via SAS Tallinn (om det nu fortfarande är möjligt) ändå?

Stort tack på förhand!


Ett förtydligande. För de som undrar vad "SAS Tallinn" är. Det är nämligen så att när man ska boka med sin SAS/AMEX 2-4-1 voucher via telefon, kopplas man oftast till Tallinn, därav benämningen "SAS Tallinn".
Du har ju redan fått svar på ena frågan. Vad gäller den andra så har jag tidvis inte kunnat se några vouchers (trots att jag har flera) så för mig var det så att jag inte såg vouchern men den fanns där. Det kan alltså vara så - om det är så för dig är ju en annan fråga men bör ju finnas god chans att det är så. Annars kan de säkert lösa det genom att gå tillbaka och kolla vad som hänt.
 
Toppen