Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Berglund

Medlem
Har någon kommit på någon workaround för att köpa app-biljetter i Skånetrafikens app med AMEX? Det går ju att betala med AMEX hos Skånetrafikens kundcenter, men jag vill ha en biljett i mobilen.
Köp ett Paygookort (betala med ditt Amex) på Pressbyrån och fyll på ditt Jojokort med det Paygookortet?
 

Ilmu90

Medlem
Appen stödjer inte amex. Enligt kundservice jobbar skånetrafiken med att införa det men fick inget datum. Fick som svar att amex läggs in någon gång mellan hösten och nästa år:confused:
 

Bankiren

Medlem
Appen stödjer inte amex. Enligt kundservice jobbar skånetrafiken med att införa det men fick inget datum. Fick som svar att amex läggs in någon gång mellan hösten och nästa år:confused:

Låter lovande, hoppas att kundtjänsten har rätt! Blir bra att flytta över pendlarkorten från SAS Mastercard till AmEx istället.
 

David Hoang

Ny medlem
Emporia Malmö, Food court tar ej Amex .
Naked Juice bar tar ej amex
Katarina Bakery och Glasfabriken tar ej Amex oxå ;(
Vad synd Nets har alternativ för tar bort Amex. Många affärer tar diners och JBC och UnionPay men inte AMEX ??
iZettel tar Amex alltid.
 

Berglund

Medlem
Vad synd Nets har alternativ för tar bort Amex.
Det är inte Nets som bestämmer det. Det krävs att handlaren har/tecknar separat avtal med Amex för kortinlösen av Amexkort. Med andra ord inte en fråga om vad Nets väljer eller erbjuder.

Diners i Sverige var en del av SEB Kort/Eurocard som ges ut som Mastercard. Därmed åkte Dinerskorten en sorts snålskjuts.

Unionpay är väl kineser som börjat komma?!

iZettle har ett annat funktionssätt, en annan modell för kortinlösen. Där tecknar handlaren avtal med iZettle, inte direkt med separat kortinlösare.
 

David Hoang

Ny medlem
Det är inte Nets som bestämmer det. Det krävs att handlaren har/tecknar separat avtal med Amex för kortinlösen av Amexkort. Med andra ord inte en fråga om vad Nets väljer eller erbjuder.

Diners i Sverige var en del av SEB Kort/Eurocard som ges ut som Mastercard. Därmed åkte Dinerskorten en sorts snålskjuts.

Unionpay är väl kineser som börjat komma?!

iZettle har ett annat funktionssätt, en annan modell för kortinlösen. Där tecknar handlaren avtal med iZettle, inte direkt med separat kortinlösare.

Unionpay är väl kineser som börjat komma?!

ja, det kommer från kina, mer och mer butiken acceptera det. Vet inte varför.

Nets borde andra deras business - plan, till iZettle-like. Bambora också.

Eller Amex borde har deal med Mastercard som Diners-Mastercard Alliance.
 

MsNile

Ny medlem
Gjorde en rundresa på Orust/Tjörn och det blev ett stort nej för Amex på:
Göksäter
Pilane
Sundsby Gårdscafé
 

M.K

Medlem
@MsNile Konstigt då det borde vara många turister där med kvalitetskort? För att använda ett gammalt uttryck tror jag snålheten bedrar visheten hos många handlare ute i landet. Inte alls dessa problem här i Stockholm. Visst, något hål i väggen som inte tar det men då går vi oftast bara några meter till nästa ställe som accepterar och vill ha mina pengar.

Jag tror vi är många som fungerar så. Ingen skylt på dörren - ingen deal!
 

Robert flysas

Moderator
@MsNile Konstigt då det borde vara många turister där med kvalitetskort? För att använda ett gammalt uttryck tror jag snålheten bedrar visheten hos många handlare ute i landet. Inte alls dessa problem här i Stockholm. Visst, något hål i väggen som inte tar det men då går vi oftast bara några meter till nästa ställe som accepterar och vill ha mina pengar.

Jag tror vi är många som fungerar så. Ingen skylt på dörren - ingen deal!


Jag fick en rätt kul kommentar i Åre i helgen - ”Det är mest Till för dom som reser mycket” o_O Men rätt kul kommentar;)
 
Toppen