Senaste nytt

Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

Andrew

Medlem
Någon som vet hur det ligger till att resa till London från Sverige nu?
Har en bekant som kanske måste dit
Det går att resa till London utan problem, men sen är det 14 dagars karantän som gäller. Hälsodeklaration måste fyllas i online före avresa där man också behöver uppge bostadsadress för kommande 14 dagar.

Man kan befinna sig i UK kortare än 14 dagar utan problem, och resa till och från flygplatsen är ett "undantag" från karantänen.
 

Fredrik

Medlem
Det går att resa till London utan problem, men sen är det 14 dagars karantän som gäller. Hälsodeklaration måste fyllas i online före avresa där man också behöver uppge bostadsadress för kommande 14 dagar.

Man kan befinna sig i UK kortare än 14 dagar utan problem, och resa till och från flygplatsen är ett "undantag" från karantänen.

Detta gör förstås att tjänsteresor i praktiken är omöjliga eftersom man inte får träffa kollegorna/kunderna förrän efter två veckor. Vi får se om Sverige snart är borta från spärrlistan.
 

QR A319

Medlem
Mitt fokus är ju inte riktigt Europa, men vad är Era bästa tips på länder som öppnar upp i Asien? Jag behöver några poäng för att uppgradera till Platinum på Qatar, och eftersom statusen med stor sannolikhet gäller till 2022 är det ju inte så dumt.

Asien är svårtillgängligt nu men Zanzibar verkar funka och QR flyger dit. Bra destination för öliv samt helt ok antal Q-Points. Jag fick min platinum status förlängd till juli 2021. Räknar inte med automatisk förlängning till 2022 men flyger under normala omständigheter in dessa Q-Points.
 

Resenären

Medlem
Ja, en bra sammanfattning.
En schweizisk kommentarer:
”Stanna helt enkelt i Schweiz och detta "problem" kommer att ta hand om sig själv!"
 
Nån som har tips på hur man kan fördriva typ 6 timmar på Kastrup? Alla lounger är väl stängda. Flyger SAS Plus och har Priority Pass.
 
Toppen