Senaste nytt

Hur lägga upp resa till Bangkok?

Hej, ber om ursäkt om jag lagt detta fel eller missat någon tråd men jag har 185k EB och en voucher och vill åka till Thailand i jul.

Hur lägger man bäst upp detta? Thai Airways via FRA / CDG / LHR?

Lufthansa via FRA och hoppas på att de öppnar upp F? Jag kan tänka mig fixa / köpa extra poäng om jag får resa ena sträckan F. Brukar de öppna upp F till BKK?

Det är jag + sambo. Alla tips mottages tacksamt.
 

Abbs

Medlem
Thai hänga på låset 89 dagar innan och hoppas att biljetterna överlever rekonstruktion.

Lufthansa F är 14 dagar innan som gäller, med det sagt ytterst oklart hur mycket F som kommer flygas då.

Jag hade sökt och bokat det som finns nu, är ju inte ens säkert att det går att resa i jul.
 
Thai hänga på låset 89 dagar innan och hoppas att biljetterna överlever rekonstruktion.

Lufthansa F är 14 dagar innan som gäller, med det sagt ytterst oklart hur mycket F som kommer flygas då.

Jag hade sökt och bokat det som finns nu, är ju inte ens säkert att det går att resa i jul.

Ok, tack!
 

Berglund

Medlem
Jag kan tänka mig fixa / köpa extra poäng om jag får resa ena sträckan F.
Just nu kan du inte köpa poäng hos SAS. När du gör själva bokningen och har hittat lediga F platser, det är då du måste ha poängen stående på kontot, där och då i telefon med Tallinn är det försent att börja mixtra. Vill du åka F bör du alltså redan nu fokusera på att få in poängen så att du har dem på plats.
 
Just nu kan du inte köpa poäng hos SAS. När du gör själva bokningen och har hittat lediga F platser, det är då du måste ha poängen stående på kontot, där och då i telefon med Tallinn är det försent att börja mixtra. Vill du åka F bör du alltså redan nu fokusera på att få in poängen så att du har dem på plats.

Ser nu att jag har ca 12k poäng på ingång från Amex och MC så i början på nästa månad ska jag ha tillräckligt!
 

PILOTEN

Medlem
Thai hänga på låset 89 dagar innan och hoppas att biljetterna överlever rekonstruktion.

Lufthansa F är 14 dagar innan som gäller, med det sagt ytterst oklart hur mycket F som kommer flygas då.

Jag hade sökt och bokat det som finns nu, är ju inte ens säkert att det går att resa i jul.

Gäller 89 dagar även för thai business?
 

DrGold

Medlem
Lufthansa via FRA och hoppas på att de öppnar upp F? Jag kan tänka mig fixa / köpa extra poäng om jag får resa ena sträckan F. Brukar de öppna upp F till BKK?

Närmaste tiden pre-corona flög väl Lufthansa enbart plan utan first till Bangkok? Om du gärna vill flyga LH first är ett tips att kolla på möjligheter att byta i Asien, och då någonstans dit Lufthansa flugit first tidigare och då haft förhållandevis bra awardtillgång. Tänk Shanghai snarare än Tokyo. Ett annat alternativ att hålla koll på är annars Singapore Airlines business.

Men att spekulera kring vilka bolag som de facto kommer flyga var med vilka kabiner och med vilken awardtillgänglighet i jul, för att inte tala om vilka länder man får resa in i eller byta flyg i då... Det är lite som att försöka förutspå vilken myndighet Dan Eliasson kommer vara generaldirektör för år 2025, dvs helt omöjligt.

Jag säger som @Abbs , hittar du nåt som verkar vettigt så boka. Var beredd på att din bokning försvinner eller ändras, och håll löpande utkik efter nåt bättre som du kan ändra till när det dyker upp.
 
Toppen