Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Doctor-X

Medlem
Är det inte snart dags att öppna loungen igen? :D
Som fd AmEx Platinum har man ju nu som AmEx Gold bara ToGo från Pontus, vet inte vart jag ska äta den där räkmackan (om det är det man nu får?) när man nu ska ha munskydd, får väl sätta mig på toaletten eller nått.
 

ante_77

Medlem
SAS har tagit förnuftet till fånga och satt in ett ”tidigt” flyg från Umeå och behållt sista flyget.
Tråkigt nog så hade jag inte tålamod att vänta på att detta skulle ske, så nu har jag ytterligare en Norwegian flight innan livet nästan är helt återställt.
 

Migato

Medlem
Har jag missförstått att om man bokar en billigaste biljetten i Go light så är den pga rådande situationen ombokningsbar mot voucher men även mot senare datum?

Hjälper EBG-status något?
 

fcx

Medlem
Har jag missförstått att om man bokar en billigaste biljetten i Go light så är den pga rådande situationen ombokningsbar mot voucher men även mot senare datum?

Hjälper EBG-status något?

Du kan avboka och få en voucher, men möjligheten till fri ombokning togs bort sista juni. I praktiken blir det ju fri ombokning om man går via vouchern. Status påverkar ej.

We allow any customer traveling up until the 17 August 2020, on all route areas except Norway domestic, to cancel their booking and receive a voucher in the value equivalent to their original booking. For Norway domestic the offer is valid for travel up until 15 July 2020.

The voucher is valid for 12 months from the date of issue. It can be used to book a new flight to any of our destinations or to buy travel extras. If you applied and received a voucher before April 22, the old limitation of 30 November will be removed, and your voucher will automatically have the new validity of 12 months.

To be eligible to apply for the voucher, you must have made your booking through SAS' website or SAS Customer Service. Not valid for bookings paid partly or fully with EuroBonus points.

The SAS Travel Voucher:

  • can be used by you or another traveler.
  • is valid for trips to any SAS destination.
  • is valid to use within 1 year after the date of issue.
  • can be used via SAS's website or SAS Customer Service.
  • can be used as full or partial payment for a new trip and any remaining value will remain on the voucher until it expires.
  • is non-refundable
 
Toppen