Senaste nytt

Hertz har avbokat min bil, blir ingen semester?

Robster

Medlem
Uppdatering!

Hertz hörde aldrig av sig, så jag ringde upp själv. De säger att jag själv har avbokat bilen, vilket jag inte har gjort, de kan heller inte erbjuda någon annan bil eftersom alla andra är uthyrda. Påstår dessutom att de har mailat mig i morse, honsa att hon hade mailat min e-post, men jag har inte fått något mail, inte i skräpkorgen heller. Jag står alltså utan bil, med en vecka kvar. Tack och hej Hertz!
 

Berglund

Medlem
Hertz säger ofta att de ska ”höra av sig” men av olika anledningar verkar de ha svårt att hålla dylika löften.
 

marbe166

Medlem
Uppdatering!

Hertz hörde aldrig av sig, så jag ringde upp själv. De säger att jag själv har avbokat bilen, vilket jag inte har gjort, de kan heller inte erbjuda någon annan bil eftersom alla andra är uthyrda. Påstår dessutom att de har mailat mig i morse, honsa att hon hade mailat min e-post, men jag har inte fått något mail, inte i skräpkorgen heller. Jag står alltså utan bil, med en vecka kvar. Tack och hej Hertz!

Maila guldsupporten och se om de kan göra något. goldservice@hertz.se
 

Robster

Medlem
Uppdatering!

stationen ringde upp igår igen och sa ”jag får försöka fixa en bil till dig”, vet inte om det beror på att jag mailade adressen ovan eller för att min sambo satt en halvtimme med kundtjänst i telefon.

sen fick jag en länk till min e-post där jag skulle bekräfta en bokning för ”mystery vehicle”, men den syns inte när jag loggar in. Hon sa också att alla våra bilar är uthyrda så jag vet inte vilken bil du kan få. Så vi får se om det finns någon bil på tisdag. Har ju inte fått någon bekräftelse på att jag bekräftat, eller ett riktigt bokningsnummer.
 

NotRyan

Medlem
Uppdatering!

stationen ringde upp igår igen och sa ”jag får försöka fixa en bil till dig”, vet inte om det beror på att jag mailade adressen ovan eller för att min sambo satt en halvtimme med kundtjänst i telefon.

sen fick jag en länk till min e-post där jag skulle bekräfta en bokning för ”mystery vehicle”, men den syns inte när jag loggar in. Hon sa också att alla våra bilar är uthyrda så jag vet inte vilken bil du kan få. Så vi får se om det finns någon bil på tisdag. Har ju inte fått någon bekräftelse på att jag bekräftat, eller ett riktigt bokningsnummer.
Ja, man får ju hoppas att dom står för sitt ord och managern om inte annat (i värsta fall) hyr in en krockskadad Prius från Rent-a-wreck åt dig.

Uselt av Hertz!!!
 

Robster

Medlem
Uppdatering!

Fick ett mail som svar på det jag skickade i tisdags. Där de mer kollade om allting hade löst sig. Jag skrev att jag hoppas att det har löst sig, kan ju inte se någon bokning när jag loggar in. Förklarade också att jag ska ha sambo och två barn med mig i bilen samt packning för en vecka, så det funkar ju inte med hur liten bil som helst. Frågade också om priset blir detsamma som i min ursprungliga bokning. Då svarade hon att det ligger en bokning i systemet med en notering om att hämta pris från den bilgrupp som blir tilldelad. Det innebär att jag riskerar att få betala tusenlappar mer för en likvärdig bil...

Jag har gjort en bokning på en annan firma på platsen som vi ska till och sen lämna den i Stockholm en vecka senare, men då ska jag slänga på familjen på ett tåg tidigt på morgonen, och ändå betala 2k mer för bilen än vad som var tänkt från början. Den måste jag ju också avboka senast 48 timmar innan. Matt blir man...

EDIT: Hur skulle ni göra? Ta tåget och sen få en fin bil på plats, men betala 4k mer än vad som var tänkt från början (bil+tåg)? Eller bråka vidare med Hertz?
 
Toppen