Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Gizmo79

Medlem
AwardFares visar inget för Eurobonus eftersom SAS fortfarande inte har öppnat online sökning. Du kan fortfarande använda AwardFares för att kolla tillgänglighet på United och Lifemiles, men det är svårt att säga hur bra indikator det är i dags läget.

Tack för svar, självklart är det så! Borde jag ju kunna ha räknat ut :oops:
 

Samosaguas

Medlem
Ni som hann boka i förra veckan eller som står redo att göra det nu idag, vart har ni hittat tillgängligheten?
Har sökt ganska brett (business) på awardfares till Asien i slutet på Mars men hittar ingen tillgänglighet alls till Eurobonus.
Skall tillägga att jag söker för 3 personer, men har hittat en del med både 4 och 9 lediga platser i business men som sagt då inte till Eurobonus.
Bara en observation men jag använde United i fredags när jag bokade en resa för 3 personer till Tokyo med Swiss. Utresan stämde bra men hemresa fanns inte den dagen som United visade tillgänglighet så fick bli en dag extra i Tokyo. Tror vi överlever ;)
 

Lukas S

Medlem
Bra nyheter att de äntligen öppnat upp! Men mycket frustrerande att man inte kan boka online (och att man inte såg den här tråden förra veckan). Tänkte bränna lite poäng och checkar och ringde Tallin prick 09. Angav EBD-nr för "prioritet" men gissar på, milt uttryckt, rätt lång väntetid. När man ringer säger rösten i början fortfarande att man inte kan boka Star Alliance-resor.
 

Johan Gott

Medlem
Telefonsvararen hos Tallin säger fortfarande att det bara går att göra ändringar i gamla bokningar och inga nya bokningar på Star Alliance-flyg. Sa den det i fredags också?
 

Lukas S

Medlem
Beror på vem du kommer fram till. En del på "vanliga" kundtjänst hjälper till att boka med voucher.
Men se till att ha din resa klar. Det uppskattas alltid.

Har det funkat (ibland) för er även den senaste tiden att få vanliga kundtjänsten att hjälpa till med vouchers? Min bild är att de alltid hjälpte till med det för nåt år sedan men att det varit helt uteslutet när jag frågat senaste året. Pratade med nån trevlig prick hos SAS i höstas och han sa att de tagit bort den tekniska möjligheten för vanliga kundtjänsten att boka med vouchers, men det behöver ju inte stämma...
 
Toppen