Senaste nytt

Omöjligt att komma fram till SAS kundtjänst via telefon

travelmode

Medlem
Någon annan som har problem med att komma fram till kundtjänst? Prövat ringa svenska, norska och danska numret, på svenska säger den ”This office is now closed” efter jag tryckt in mitt EB nummer. På norska och Danska läggs samtalet på direkt efter jag tryckt in EB nummero_O

Låter som tekniska problem.
 

TjudöBoy

Medlem
Någon annan som har problem med att komma fram till kundtjänst? Prövat ringa svenska, norska och danska numret, på svenska säger den ”This office is now closed” efter jag tryckt in mitt EB nummer. På norska och Danska läggs samtalet på direkt efter jag tryckt in EB nummero_O
Är ju bara en simpel EBB:are men tog väl 15-20 min å komma fram härom dan till svenska numret, ringde till det finska numret för några dagars sedan då jag fick i närverna på att vänta och då svarade de efter några signaler!o_O Testade prata svenska med dem men d blev nitlott så fick bli engelska istället:D
 

Kris

Medlem
SAS på Twitter säger att deras kundtjänst är stängd under helgerna nu? Vad är detta? Och Ja, jag skrev att jag var Diamond.
Är det fortfarande så? Jag provade på danska numret (som är min standard) och kom i evig "det är snart din tur"-loop. Testade svenska numret och fick "det är stängt". Provade några gånger under lördag eftermiddag/kväll (förvisso helgdag i Sverige).
Har blivit ofrivilligt ombokad på måndag och vill rätta till det till ett bättre alternativ, gärna innan måndag.

Edit: förtydligande, är EBD.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Är det fortfarande så? Jag provade på danska numret (som är min standard) och kom i evig "det är snart din tur"-loop. Testade svenska numret och fick "det är stängt". Provade några gånger under lördag eftermiddag/kväll (förvisso helgdag i Sverige).
Har blivit ofrivilligt ombokad på måndag och vill rätta till det till ett bättre alternativ, gärna innan måndag.

Edit: förtydligande, är EBD.
Vet faktiskt inte, flugit 20+ LH group flighter senaste 2 månaderna och typ 2 SK flighter på grund av den undermåliga service de haft.

Så inte pratat med SAS kundtjänst sedan i slutet av mars 2021.
 

Homer

Medlem
Är det fortfarande så? Jag provade på danska numret (som är min standard) och kom i evig "det är snart din tur"-loop. Testade svenska numret och fick "det är stängt". Provade några gånger under lördag eftermiddag/kväll (förvisso helgdag i Sverige).
Har blivit ofrivilligt ombokad på måndag och vill rätta till det till ett bättre alternativ, gärna innan måndag.

Edit: förtydligande, är EBD.


Kom du fram?
Jag hamnar i den eviga loopen när jag ringer svenska numret på söndag...


edit: Jag gjorde ett nytt försök och kom fram efter ca 15min.
 
Last edited:

Kris

Medlem
Kom du fram?
Jag hamnar i den eviga loopen när jag ringer svenska numret på söndag...


edit: Jag gjorde ett nytt försök och kom fram efter ca 15min.
Kom fram i morse efter kl9. Så mycket för "extended opening hours"...

Kollade hemsidan:

Opening hours:
Mon–Fri: 07.00–19.00
Sat: 09.00–17.00
Sun: 09.00–18.00
EuroBonus Gold/Diamond: Extended opening hours.
 
Toppen