Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

Doctor-X

Medlem
Märk väl att reklamen anger priset 125 kronor tillsammans med 100 kronor Uber credits, vilket ändå borde betyda att detta kommer innan priset går upp... Fast man vet aldrig :)

Jag skulle nog ändå vilja påstå att har man gjort den där blundern med en stor annons där man high-lightar just den förmånen, får de nog ändå krypa till korset, alternativt meddela när den börjar gälla. Annars blir det ju falsk marknadsförning, finns inte heller någon disclarimer i annonsen om ev. felskrivning.

Känns som att AmEx på senaste tiden gjort flera "misstag" i sin marknadskommunikation... hehe
 
Nu är det ändrat i appen så man kan se hur man ligger till. Man har alltså fram till 30/6 2021 att jobba in bonusen. Jag trodde det skulle vara 31/12 2020 för att sedan nollställas och vara kalenderår.

D2150F3D-B232-4E44-89EA-AE4B6205BCDB.jpeg
 
Jag pratade med kundtjänsten idag och killen jag snackade med sa tre saker:

- Poängbonusen vid 150.000:- och 300.000:- spend kommer även att börja gälla på Platinum framöver.
- På både Gold och Platinum kommer spend i utländsk valuta generera 1p/1 SEK istället för 3p som i dagsläget.
- Utbyteskoefficienten MR->EB kommer att försämras till 16:1 från 12:1.

Stämmer de två sista punkterna är det ju inte direkt fördelaktigt för kunderna. Någon som vet mer?
Jag lyckades inte se när det byts från 3p till 1p för utländsk spend (Gold). Någon som vet när? Är det fortfarande 3p eller har det redan ändrats?
 
Toppen