Senaste nytt

Corona-pandemin: länder med restriktioner för svenska medborgare vid inresa

enligt denna sida krävs negativt PCR test (tror det är det man tar i näsan? och inte prick i fingret) för inresa till Tyskland. Vet ni om några mottagningar erbjuder det i Stockholm?

Länk: Tyskland - Sweden Abroad

Svärföräldrarna tänkte bila ner till Tyskland och snabbtestet på Svea vaccin är antikroppstest.
Jag ska till det här stället på måndagkväll för att ta ett test (PCR) och få ett intyg som ska funka internationellt. https://www.medicinskaintyg.se/ . De säger att det ska kunna gå att få ett test och svar i tid. Jag flyger till Frankfurt på onsdag. De flesta tyska delstater kräver ett Covid-test som är max 48 timmar gammalt. Vi får se om jag lyckas. :)
Att annat tips är Testning för reseintyg - Utökad testning för covid-19
 

Johanna

Medlem
Hur är det med Thailand, kommer man in där som svensk? Krävs det att man har med sig ett test? Måste man karantäna?
 

Canadien

Medlem
Om jag räknar rätt så är vi nere på 25 nya fall per 100,000 invånare totalt senaste 7-dagarsperioden, tar man bara senaste 3 dagarna så är det ca 15. Var det 20 som var gränsen för de flesta EU-länder? Vi bör isåfall vara under den gränsen efter helgen.
 

MTheC

Medlem
Om jag räknar rätt så är vi nere på 25 nya fall per 100,000 invånare totalt senaste 7-dagarsperioden, tar man bara senaste 3 dagarna så är det ca 15. Var det 20 som var gränsen för de flesta EU-länder? Vi bör isåfall vara under den gränsen efter helgen.
Har också för mig att många satt 20, har dock för mig att vissa kör 14-dagarsperioder men kan ha fel.
 
Toppen