ante888
Medlem
Fick precis ett mail från SAS:
"HEJ ANTE888
Vi har inte glömt dig.
Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.
Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.
Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.
Vi önskar dig en fin sommar.
Vänliga hälsningar,
SAS"
De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur
Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:
"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."
"HEJ ANTE888
Vi har inte glömt dig.
Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.
Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.
Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.
Vi önskar dig en fin sommar.
Vänliga hälsningar,
SAS"
De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur
Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:
"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."