Senaste nytt

Nordic Choice - Trippla poäng

Berglund

Medlem
De sista skälvande timmarna på 3X kampanjen kommer man ju på följande:

Nordic Choice Sommar Pass, med tio nätter för 8000 kr ger ju vanliga poäng för varje natt.

OM man har ett Sommar Pass eller köper det nu ikväll för 8000 kr pch betalar med sitt Nordic Choice Mastercard får man 0,9 x 8000 = 7200 Nordic Choice poäng.

Till det kommer att varje natt får ett genomsnittspris på 800 kr, i Nordics eget bokningsflöde på webbsidan där man bokar med sitt Sommar Pass. I bokningsdialogen, innnan man klickar på bekräfta står där hur många poäng man får. Där står då 2640 poäng för mig som Guld, för en natt.
3 x 800 = 2400
0,2 x 800 = 160
0,1 x 800 = 80
Totalt: 2640 poäng för en bokning på 800 kr!

Bokar man alltså upp alla sina tio nätter på Sommar Passet så får man trippla poäng på dessa bokningar!

Skynda att Fynda!!!

Man kan då alltså få ut
7200 poäng för inköpet av själva Sommar Passet.
2640 x 10 = 26 400 poäng om man bor alla tio nätterna och bokar dem före midnatt idag!

Totalt blir det 33 600 poäng för 8000 kr.

Så har du Sommar Passet eller har tänkt köpa det, gör det redan ikväll och se till att göra bokningarna också! Då får du ut fler poäng än vad du hade fått om du bokar från och med imorgon. Har du redan gjorda bokningar på Sommar Passet, boka av och boka om! Alla nätter kostar lika mycket med Sommar Passet ändå, så priset går inte upp.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
De sista skälvande timmarna på 3X kampanjen kommer man ju på följande:

Nordic Choice Sommar Pass, med tio nätter för 8000 kr ger ju vanliga poäng för varje natt.

OM man har ett Sommar Pass eller köper det nu ikväll för 8000 kr pch betalar med sitt Nordic Choice Mastercard får man 0,9 x 8000 = 7200 Nordic Choice poäng.

Till det kommer att varje natt får ett genomsnittspris på 800 kr, i Nordics eget bokningsflöde på webbsidan där man bokar med sitt Sommar Pass. I bokningsdialogen, innnan man klickar på bekräfta står där hur många poäng man får. Där står då 2640 poäng för mig som Guld, för en natt.
3 x 800 = 2400
0,2 x 800 = 160
0,1 x 800 = 80
Totalt: 2640 poäng för en bokning på 800 kr!

Bokar man alltså upp alla sina tio nätter på Sommar Passet så får man trippla poäng på dessa bokningar!

Skynda att Fynda!!!

Man kan då alltså få ut
7200 poäng för inköpet av själva Sommar Passet.
2640 x 10 = 26 400 poäng om man bor alla tio nätterna och bokar dem före midnatt idag!

Totalt blir det 33 600 poäng för 8000 kr.

Så har du Sommar Passet eller har tänkt köpa det, gör det redan ikväll och se till att göra bokningarna också! Då får du ut fler poäng än vad du hade fått om du bokar från och med imorgon. Har du redan gjorda bokningar på Sommar Passet, boka av och boka om! Alla nätter kostar lika mycket med Sommar Passet ändå, så priset går inte upp.
Under villkoren står det

Trippla bonuspoäng gäller inte vid köp av presentkort eller hotellpass (My Summer Treat och Unlimited Nights). Gäller inte för redan utförda bokningar, bokningen måste ske mellan 7 till 8 juli 2020. Men det kanske inte är samma sak som sommarpasset du skriver om.
 
Last edited:

M.K

Medlem
God morgon BC vänner!

3F2E8FBB-5DB1-46F4-9B0C-B1BD65010CFF.jpeg


En härligt vältimad första trippelpointsmorgon att vakna upp i min Clarionsvit.

Mycket bra intjäning med alla kampanjer nu och även om poängen inte behövs för status just detta år får vi förutom frinätter, och till skillnad mot andra hotellprogram, tänka på att alla points räknas mot Lifetime!

Nordic Choice är verkligen offensiva nu på ett sätt jag uppskattar. De förtjänar egentligen en egen sektion i forumet.
 

Berglund

Medlem
Trippla bonuspoäng gäller inte vid köp av presentkort eller hotellpass (My Summer Treat och Unlimited Nights).
Det är helt rätt @Brandten men jag kan bara läsa och tolka det såhär:

Det står ju att trippla poäng inte gäller vid köp AV presentkort eller hotellpass, dvs när du KÖPER själva papperslappen som är presentkortet/hotellpasset, då får du inga trippla poäng från Nordic Choice på det köpet. Däremot får du trippel intjäning på själva köpet om du betalar med Nordic Choice Mastercard.

Där står inget om vad man får vid ”betalning MED hotellpasset”. När jag gjorde bokningsdialogen så stod där att jag skulle få X poäng för bokningen. Enligt Konsumentköpslagen får en säljare inte uppge att en vara/produkt har en viss egenskap eller att någon komponent ingår i köpet (såsom exempelvis bonuspoäng) om det inte är sant. Står det i bokningsdialogen, före jag gör bokningen/köpet då får de nog vackert leva upp till det. :)
 
Last edited:

Brandten

Medlem
God morgon BC vänner!

Visa bifogad bild 110823

En härligt vältimad första trippelpointsmorgon att vakna upp i min Clarionsvit.

Mycket bra intjäning med alla kampanjer nu och även om poängen inte behövs för status just detta år får vi förutom frinätter, och till skillnad mot andra hotellprogram, tänka på att alla points räknas mot Lifetime!

Nordic Choice är verkligen offensiva nu på ett sätt jag uppskattar. De förtjänar egentligen en egen sektion i forumet.
Haha det var det snabbaste utnyttjande av kampanjintjäning jag har sett.

Anmälde ditt inlägg till moderatorer för att se på din idé att bryta ut till egen forumdel. Bra förslag! (kanske bättre att skriva i feedback tråden men jag anmälde... Hoppas någon tar tag i det ändå).
 

palmen

Moderator
Haha det var det snabbaste utnyttjande av kampanjintjäning jag har sett.

Anmälde ditt inlägg till moderatorer för att se på din idé att bryta ut till egen forumdel. Bra förslag! (kanske bättre att skriva i feedback tråden men jag anmälde... Hoppas någon tar tag i det ändå).
Har noterat önskemålet, men inget lär hända förrän tidigast efter sommaren. Det är över 400 trådar som måste gås igenom och flyttas, och folk har semester.

Skapar man ett delforum för Nordic Choice bör man kanske se över Svandic, Elite och de andra också, vilka är stora nog för egen forumdel mm.

/Moderator
 

Doctor-X

Medlem
Risk för att gå för mycket OT från trådens ämne. Men +1 för förslaget från @M.K och @Brandten, tycker Nordic Choice förtjänar en egen forumdel (i framtiden), då de sticker ut ganska mycket från övriga skandinaviska hotellkedjor:
- Har känslan att många på BC generellt kör Nordic Choice i Norden som sin primära kedja
- Flertalet kampanjer varje år som gäller billiga nätter, presentkort, poäng x2-3 och övriga erbjudande
- Är partners med COOP
- Ett kreditkort som kör flera kampanjer varje år- t.ex. direkt guld + 10.000p välkomstbonus, dubbla poäng
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Risk för att gå för mycket OT från trådens ämne. Men +1 för förslaget från @Brandten, tycker Nordic Choice förtjänar en egen forumdel (i framtiden), då de sticker ut ganska mycket från övriga skandinaviska hotellkedjor:
- Har känslan att många på BC generellt kör Nordic Choice i Norden som sin primära kedja
- Flertalet kampanjer varje år som gäller billiga nätter, presentkort, poäng x2-3 och övriga erbjudande
- Är partners med COOP
- Ett kreditkort som kör flera kampanjer varje år- t.ex. direkt guld + 10.000p välkomstbonus, dubbla poäng
Ett rättande bara...
Det var Mr kaffe på sängen i suiten (M.K) som droppade idén.
 
Toppen