Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

ante888

Medlem
Fick precis ett mail från SAS:

"HEJ ANTE888
Vi har inte glömt dig.

Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.

Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.

Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.

Vi önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar,
SAS"

De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur :)

Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:

"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."
 

TLC

Medlem
Jeg mener at have læst (somewhere), et eksempel på passager der havde fået point i stedet for refusion af cash. Er der flere eksempler på dette?
 

aikelo

Medlem
Fick precis ett mail från SAS:

"HEJ ANTE888
Vi har inte glömt dig.

Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.

Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.

Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.

Vi önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar,
SAS"

De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur :)

Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:

"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."
Jag fick samma. Bokade av i samma veva som dig.
 

fredrik996

Medlem
Fått mail idag och flera som var med på resan, att Mars återbetalning skulle va klart sista juni vart ju inget av. tror ni det kan komma innan juli slut?
 
Även jag som väntar på 2 återbetalningar har fått samma mail. Gissar att den kopplar till avbokningen i mars. Den i maj lär ju komma lagom till jul
 

mha321

Medlem
Jag har inte fått något sådant mail för nogon av mina avbokningar gjorda i början och mitten på Mars. Men det är klart, det var ju flex biljetter så de flyttas väl konstant tillbaks till sist i kön...

Edit: poängen är - för de som rapporterar om åter betalning, ange gärna om det är en plus ni bokat av eller om det är oflexibel biljett men inställt flyg.
 
Jag fick också Mail i dag och just i dag fick jag faktiskt pengarna för min sista marsavbokning. Nu har jag bara en från maj kvar. Plötsligt händer det.
 
Efter att ha väntat på återbetalning i en och en halv månad och fått noll besked från SAS tröttnade jag och vände mig till Kronofogden med ett betalningsföreläggande mot SAS. Det är inte jättemycket pengar men om jag vore skyldiga SAS pengar har jag svårt att tro att de nöjt sig med ett besked från min sida i stil med "Jag vet att jag är mer än en månad sen med betalningen men jag lovar - jag betalar när jag hinner med. Vilket kanske är nästa månad.".

Nu visar det sig att SAS inte svarar Kronofogden heller... Det innebär att efter 14 dagar så meddelar Kronofogden automatiskt ett utslag som fastslår att SAS är skyldiga mig yrkat belopp varefter fogden gör en utmätning av SAS tillgångar. Sorgligt.
Hur har det gått med fogden?
Sorry om jag missat något inlägg om detta senare.
 

Bridgeman

Medlem
Fick precis ett mail från SAS:

"HEJ ANTE888
Vi har inte glömt dig.

Coronavirusets utbrott med åtföljande och omfattande reserestriktioner har resulterat i tusentals inställda flyg. Det betyder att vi har fått in mängder av återbetalningsärenden, däribland ditt.

Varje enskild begäran hanteras individuellt, och med stora mängder ärenden blir tyvärr väntetiden alldeles för lång.

Vi ber om ursäkt för detta och vill att du ska veta att vi gör allt vi kan för att snabba på processen som tyvärr fortsatt kan dröja.

Vi önskar dig en fin sommar.

Vänliga hälsningar,
SAS"

De verkar ha slopat att de gör återbetalningarna i tur och ordning, så min första avbokning som skedde 16/3 pga inställd flight 19/3 kan återbetalas lagom till jul om man har otur :)

Hade hellre sett lite tydligare kommunikation som t.ex.:

"Hej kära kund, på grund av bristande likviditet och därmed permittering av personal har vi dragit ner på utgifterna så mycket vi kan. Vi har ingen som jobbar med återbetalningar just nu och vi har heller inga pengar att betala ut då vi måste prioritera överlevnad. Så fort vi är igång igen och får löpande intäkter kommer vi börja betala ut de inställda biljetterna i turordning allt eftersom vi skalar upp i bemanning."


Fick samma jag med direkt efter samtal med kundtjänst.
 
Toppen