Senaste nytt

Aegean kundtjänst

robertkniv

Medlem
Har en inrikes bokning med Aegean om 20 dagar, som jag försökt ändå på eftersom Aegean har cancellerat hemresan (två olika bokningar).

Har skickat ”email” via kontaktformuläret på deras hemsida, utan respons... Var över en månad sedan.
Har försökt ringa flertalet gånger, ALLA gånger bryts samtalet efter exakt 10 minuter (försökt med olika mobiloperatörer om det skulle vara lokal blockering av utlandssamtal etc..). En gång kom jag fram innan 10 minuter och han förklara mitt ärende samt ange bokningsnumret, sen hade det gått 10 min och ni förstår ju vad som hände då...
Kan tillägga att jag provat ringa lite olika tid på dagen.

Väldigt oklart hur jag kan ta det vidare, tips mottages tacksamt.
 

jonten

Medlem
Välkommen till random kundtjänst (efter llång lång väntan)
Pelle här, vill prata med dig om random sak, men kan du ta mitt nummer om det bryts så du kan ringa upp mig då det var enorm kö?

Funkar varje gång för mig. Om du nu kommer fram vill säga. Annars får någon annan ge dig vipnumret.
 

Sebbef83

Medlem
Ringde Aegean kundtjänst för ca 1v. för att boka om en resa och det var inga problem att komma fram eller att få biljetten ombokad.

Ringe runt 22 eller 23 på kvällen.

Är Aegean Gold så ringde iof Aegean God numret.
 

Saganaki

Medlem
Har ringt Aegean flera gånger senaste månaderna och aldrig haft problem att komma fram. Har ringt kvällstid. Om bokning gjorts direkt med Aegean har jag ofta kunnat boka om på hemsidan, väldigt smidigt. Bokning via resebyrå har de på kundtjänst sällan kunnat/velat göra något åt. Att få voucher tillbaka via hemsidans formulär har varit enkelt (och de har gett 10% extra).
 

Mr Basic

Medlem
Då de har (hade?) öppet dygnet runt passade jag på att ringa mitt i natten. Kom fram omedelbart och samtalet bröts aldrig (var iofs ett väldigt kort samtal). Aegean vägrade återbetalning (även enligt fare rules). Lite fakta.
•Enkelresa ARN-ATH
•Aegean hade ställt in flighten
•Bokad på Aegeans hemsida
•Endast EBS
Kundtjänst var väldigt bestämd och tydlig men inte otrevlig.
Blev således charge back via Amex (tog 2 veckor).
 
Har samma erfarenhet av nedkoppling efter exakt 10 minuter. Tröttnade efter många försök och testade kontakta dem via Facebook. Fick svar den vägen så det är mitt tips.
 

robertkniv

Medlem
Tack för alla svar, har för övrigt fått tag i dom igår efter ytterligare telefonförsök.
Efter argumentation där dom stod på sig så blev slutsatsen att höra av sig till deras kundtjänst. Som bara går att nå via kontaktformuläret på hemsidan.. Jag hade tydligen ringt deras call-center. WHO knew?!.

Så de bad mig skicka in email via kontaktformuläret där. Sa att jag redan gjort det. Respons blev att då var det bara vänta... Sa då tydligt att det står att de ska återkoppla inom 10 dagar enligt deras hemsida - har gått 35 dagar.
Fick då säga referensnumret jag fick när jag skickade in via kontaktformuläret så skulle de ”uppmana” kundservice att svara. Imorse kom en voucher på exakta beloppet som vi betalat. Giltig i 18 mån - så nytt reseförsök blir väl nästa år då.
 
Toppen