Senaste nytt

Kinto bilpool - Beta i Stockholm

EgOscar

Medlem
Toyota har startat upp sin konkurrent till Volvos M i Stockholm.Jag testade idag och det fungerar riktigt smidigt; Jag gillade både appen och blev positivt hur premium och sportig den Corolla Touring Sport Combi som de kör med ändes, min bil hade gått 30mil och de verkar alla ha hög/sportig utrustningsnivå, cool grå lack och stora fälgar. Nyckelfritt och generellt lika smidigt som M.

https://www.kinto-mobility.se/
 

EgOscar

Medlem
Nu är 100 Yaris levererade och bokbara, och snart kommer ProAce. Yaris är bara lite billigare än Corollorna de har som är mycket roligare så inte så intressant förutom att de ökar kapaciteten rejält i Stockholm. Men den kommande ProAce blir bra att köra stora prylar; När Sunfleet växlade om till M i Stockholm så tog de ju bort alla udda bilar inkl Renault skåpbilarna. Kul också att de har ytterligare en modell på g

KINTO Share startpage | Kinto

yaris.JPG
 

Morgan

Medlem
Toyota "lanserar" Mirai, vätgas-bil, genom Kinto. oklart var bilarna kommer vara stationerade, i Stockholm där de flesta Kinto-platserna/bilarna är finns ju ingen vätgas-mack?


Provrapport: Vätgasbilen Toyota Mirai på svenska vägar - Recharge

KINTO vätgasbil | KINTO

Arlanda har väl vätgasmack? Och Bolund vill ju att Sverige ska bli ett Hindenburg, förlåt, vätgasland. Då kanske vi behöver mer än fyra stationer och en bilmodell som inte går att köpa?

Kul hursomhelst med udda bilar. Själv körde jag Volvo C30 Electric för tio år sedan när Hertz hade den i sin flotta. Kom nästan 10 mil!!!
 

EgOscar

Medlem
:) ska bli intressant att se om de placerar dem i centrala Stockholm och sen kör dem till Arlanda för att tankas, eller om de blir stationerade på Arlanda.
 

Dbodenfo

Medlem
Kul förhoppnigsvis lyckas man testa. Har både M, Kinto samt föredrar AIMO då det är A-B resor. Men alltid kul att testa en ny bil.

Är Kinto top of mind för er när ni ska ha en korttidshyra?
 

Resetokig

Medlem
Kul förhoppnigsvis lyckas man testa. Har både M, Kinto samt föredrar AIMO då det är A-B resor. Men alltid kul att testa en ny bil.

Är Kinto top of mind för er när ni ska ha en korttidshyra?
Ja Kinto är billigare nu för tiden och jag upplever att de har fler bilar att välja mellan. De ska ju satsa på ännu fler bilar i Stockholm under sommaren.
 
Toppen