Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

intuition

Medlem
Nej - skatter fra bonusbilletter er faktisk blevet refunderet fint selv under marts-april måned...

Nej, det kan jag bekräfta att det inte har skett.


Inte heller för mig har skatter från bonusbiljetter blivit återbetalade.
Det är till och med så att avbokningsbekräftelsen på bonus-biljetterna uppger att återbetalning kommer att ta lång tid (alltså till skillnad från plus pro där det lovas 7 dagar)
 

Maja

Medlem
Nej - skatter fra bonusbilletter er faktisk blevet refunderet fint selv under marts-april måned...

Nej, det kan jag bekräfta att det inte har skett.

Inställd Star Alliance 2-4-1 där poäng och vouchers kom tillbaka direkt vid avbokning hos Tallin den 20/3.

Delvis återbetalning av skatter (ej avgifter) den 30/5 och sedan dess väntar jag ännu på den sista delen av återbetalningen á 3 x 450 kr i serviceavgift för denna bokning som det blivit något galet med gällande återbetalningen. Har varit otaliga mail fram och tillbaka med kundtjänst och med Diamonsupporten. Nu skulle de efter påtryckning till Diamondmailen trycka på igen hos återbetalningsavdelningen.

Väntar även på inställd SAS-bokning med ej avbokningsbara Plus-biljetter men där SAS har ställt in flygen och pengarna ska betalas åter till mitt kort. Är bara uppe i knappt fyra veckor för den återbetalningen. Gissar att jag har dessa pengar tidigast i kvartal fyra i år. :eek:
 

Samosaguas

Medlem
Inställd Star Alliance 2-4-1 där poäng och vouchers kom tillbaka direkt vid avbokning hos Tallin den 20/3.

Delvis återbetalning av skatter (ej avgifter) den 30/5 och sedan dess väntar jag ännu på den sista delen av återbetalningen..
Avbokade en Star Alliance 2-4-1-bokning exakt samma dag men fortfarande inte hört ett ljud om återbetalning.
 

Maja

Medlem
Avbokade en Star Alliance 2-4-1-bokning exakt samma dag men fortfarande inte hört ett ljud om återbetalning.
Ja du, det är ett väldigt märkligt system de har och hur konstigt de hanterar alla återbetalningar.

Hoppas du snart får dina pengar (och jag hela mitt belopp) återbetalade.
 
Biljetter i T avbokades 26/3, refund notice idag.
Nu börjar jag bli uppriktigt förbannad på hanterandet och man har personligen lagt ner flera år av spendering på ett bolag. Och sett flera bokningar som avbokats senare få återbetalningar. Man sitter själv på Flex biljetter som fortfarande inte är återbetalda trotts avbokning i mitten av mars månad. Förstår att SAS är i en a satt situation men någon ordning måste de väl hålla i företaget trotts kaoset med Covid 19o_O

Sen att det sedan början av april månad har lovats olika saker konstan när man ringt in till kundtjänst.

Det som gör mig upprörd är att SAS GO bokningar som är avbokade senare än sina egna Plus PRO biljetter får återbetalning före ens flexibla biljetter:oops:
 

Lars.se

Ny medlem
Jag delar din frustration över SAS hantering av PLUS PRO biljetter. Jag har flera PLUS PRO (köpta på SAS websida) avbokade 14 mars som jag ännu ej fått tillbaka pengarna för.
Jag har under samma period haft flertalet SJ avbokningar som jag fått tillbaka pengarna för efter några dagar och en Lufthansa flexibel som jag fick tillbaka pengarna för efter 5 dagar....
SAS now 113 days and counting....
 

gnisten

Medlem
Avbokade SAS biljetter (PLUS PRO) 15 mars.
Ringde första gången mitten april, utan resultat.
Ringde återigen i fredags 3 juli, pratade med en
trevlig kvinna som höll med om att det var lång
tid och att hon skulle placera mig i prioritetskön.
Samma dag några timmar senare meddelande
om återbetalning.
Idag 5 juli pengar in på mitt AMEX-konto.
 

Lars.se

Ny medlem
Tack för den informationen, hoppas jag också kommer fram till en SAS person som vill hjälpa till nästa gång jag ringer istället för de tidigare som bara gett standardmeddelandet och sagt de kan ingenting göra...
 

palmen

Moderator
Avbokade en bonusresa med SAS inrikes om ca 1 månad då det nu kommit ändringar på mina flighter så jag måste åka 2 dagar senare (vilket inte fungerar). Lite intressant text på avbokningssidan...

DIN BOKNING HAR AVBOKATS
Din bokning förblir aktiv tills din återbetalning har bekräftats. Om du har ansökt om återbetalning av en del av din resa, kommer du att få den efter att resan har slutförts.* Din återbetalning kommer att beräknas baserat på biljettreglerna och resevillkoren och återbetalas till det ursprungliga betalningssättet. Observera att väntetiden för återbetalningar är beroende av bank/betalningsleverantör. För tillfället är behandlingstiderna en aning längre än normalt, men vi gör vårt bästa för att hantera din förfrågan så snart som möjligt.
Vi skickar snart ut en bekräftelse via e-post till abc@xyz.test

* Återbetalningar beräknas baserat på biljettreglerna och resevillkoren. Observera att återbetalningar kan ta längre än 7 dagar beroende på din betalningsleverantör.

Återstår att se hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna. Bokning och avbokning är gjord på nätet.
Men hur lång tid det tar att betala tillbaka beror nog inte på min "betalningsleverantör", och att de är en aning längre än normalt kan ju vara en underdrift om min bokning hamnar längst bak i manuella kön och inte sker automatiskt.
 
Toppen