Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

erc

Medlem
Radisson Blu Metropol Hotel, Helsingborg
Bokat: Standardrum, online
Erhöll: Superior-rum och en liten påse choklad. Mycket trevligt bemötande

Status: Platinum
 

erc

Medlem
Radisson Blu Caledonien Hotel, Kristiansand, Norge
Bokat: Standardrum, online
Erhöll: Standardrum och absolut ingen som helst recognition

Hotellet har verkligen mått bra av renoveringen och är numera riktigt trevligt. Standardrummet låg på tolfte våningen och utsikten mot småbåtshamnen var finfin.

Status: Platinum
 

Brandten

Medlem
Hotell: Radisson Blu Royal Park
Bokat: Standardrum
Fick: Suite (hotellet kallade den master suite)
Status: Guld

Svarar på mig själv från den här tråden
Radisson Blu Royal Park - Hagaparken, vad tycker vi om det? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
cfbb7bd771ba3679c6600ce2d60dad55.jpg
b9fd7a46d80373c4f95333885c73dbea.jpg
 

Brandten

Medlem
Hotell: Radisson Collection Strand Hotell, Stockholm
Bokat: Superior Rum med tråkig utsikt, via app
Fick: Junior Svit med utsikt mot Nybroviken
Status: Guld

För övrigt en riktigt trevlig a la carte frukost, hela familjen supernöjda med vistelsen
Vi tänkte boka där för vår weekend men poolen var avgörande och vi hamnade i Haga Park istället. :)
 

Gugge79

Ny medlem
Kul med lite info om Haga Park, vi bokar nog den nästa vecka! Jag och grabben hade inget att göra häromdagen så vi okynnesbokade en natt på hemmaplan

Hotell: Park Inn by Radisson Uppsala
Bokat: Standard Rum via app
Fick: Superior rum på Radisson Blu
Status: Guld

När vi skulle checka in var det stängt, och när vi tryckte på interntelefon informerade en oerhört glad receptionist oss att vi blivit flyttade till Radisson Blu 75 meter därifrån. Väl på plats blev vi incheckade och uppgraderade. Bra rum och helt ok frukost!
 
Radisson Blu Waterfront Göteborg
Bokat: standard dubbelrum
Fick: mini suite med balkong
Status: guld

Vistelsen gav hela 9625 poäng med kampanjerna som är just nu.
Dreamdeals 2500 och 5000 för varje vistelse!

Åt grillbuffe som var god och prisvärd.
Frukostbuffé där begränsat antal gäster fick plocka av maten samtidigt.
Handsprit och väl ordnat för hygien.
 
Last edited:

erc

Medlem
Radisson Blu Royal Garden, Trondheim, Norge
Bokat: Standardrum, online
Erhöll: Mycket trevligt bemötande trots fullbelagt hotell. Uppgraderad till juniorsvit och fick för första gången någonsin alkohol i välkomstgåva. En lite flaska Cava och några riktigt fina chokladbitar. Handskrivet välkomstbrev undertecknat av general manager.

Enligt uppgift är hotellet fullbokat kommande månaden och det har sålts övernattningar för NOK3000 i standardrum. Min bokning gjordes dock för så länge sedan att jag kom undan betydligt billigare.

Restaurangen är stängd. Frukostserveringen tar något konferensrum i anspråk för att utöka sittplatserna.

Status: Platinum
 

Rasmus.H

Medlem
Hotell: Radisson Blu Scandinavia Göteborg
Bokat: Familjerum
Fick: Junior suite
Status: Guld

Kanske inte hör hemma i detta forum eftersom det inte var en uppgradering baserad på status. Initialt fick vi ett familjerum som vi hade bokat. När vi gick in i rummet låg det dock makaroner och popcorn på golvet samt hårstrån i toalettstolen. Efter diskussion med receptionen blev vi uppgraderade till junior suite och fick vatten och Lindt-choklad som kompensation. Kan tycka att det var lite snål kompensation med tanke på att det ska ingå i guldstatusen men brydde mig inte om att klaga mer denna gång.
 
Toppen