Avbokade en resa (som meddelats inställd) 29/4.
Ställde fråga 25/5 om när redan skulle återbetalas. Fick svar att ärendet ligger på kö på återbetalningsavdelningen.
Ställde en ny fråga 23/6 om varför jag fortfarande inte fått någon återbetalning trots att en resa jag avbokad efter 29/4 återbetalats, om det inte borde vara så att resor återbetalas i turordning baserad på avbokningsdatum.
Fick svar 25/6 att ärendet forfarande ligger på kö men att medarbetaren skulle se vad hen kunde göra. Fick även bekräftat att kön baseras på när resan avbokats.
Samma dag, alltså 25/6, fick jag en bekräftelse på återbetalning.
26/6 var resan återbetald/krediterad till mitt kreditkort.
Summerat: det påstås finnas ett kösystem men då ärendena hanteras manuellt finns risk för mänskligt misstag men också möjlighet för samma människa att påverka när resan återbetalas.