Senaste nytt

Pengarna tillbaka från Finnair?

sembl

Medlem
Samma sak för mig, jag har passerat 8 veckor och de sa att det kan dröja mer men att det normala fall tar 8 veckor. Men det är bara att simma lungt och fortsätta att vänta.
 

RobHK

Medlem
En liten uppdatering, nu har det alltså gått 14 veckor, fortfarande inga pengar. Vafasen är dehär, snacka om konstant sist i kön.. ..är det för att jag köpt biljetten i HKD som man blir nerprioriterad?
 

Berglund

Medlem
En liten uppdatering, nu har det alltså gått 14 veckor, fortfarande inga pengar. Vafasen är dehär, snacka om konstant sist i kön.. ..är det för att jag köpt biljetten i HKD som man blir nerprioriterad?
Nej nej, alla är naturligtvis väldigt viktiga kunder och ska därför prioriteras i kön! Det här är bara en väääldigt speciell kö - alla står sist...
 

niksal

Medlem
Någon skillnad finns det. Jag har fått både pengar och vouchers rätt snabbt tillbaka (2-3 veckor) både för ”lätta” bokningar och OneWorld award. Är finsk Platinum-medlem. Jag är riktigt nöjd med Finnairs service, men klart det väcker frågetecken när man läser om erfarenheter där återbetalning räckt månader.
 

RonnieK

Medlem
Jag begärde en refund 9 april och fick tillbaka pengarna på Amex-kontot 1 juni. Resan var betald i USD.
 

sembl

Medlem
Jag väntar fortfarande på pengar från början på mars. Men ett mail kom i helgen som sa att de fortfarande jobbar på det. Jag vågar snart inte tro dem. Hoppas att pengarna dyker upp om en månad eller två

Verkar vara noll prio som OW Emerald
 

RobHK

Medlem
Fick ett email svar, att precis som jag gissa är handläggningstiden nu upp till 12 veckor. Om fyra veckor förutspår jag att handläggningstiden är upp till 16 veckor :)

Då var vi alltså uppe i 16 veckors handläggningstid. Så vi lägger väl på fyra veckor till, 20 veckors handläggningstid nu..

För att sluta vara sarkastisk för en liten stund, i min mening håller jag fast vid vad jag skrev i mitt första inlägg, de har inte pengarna och detta är en förhalningsstrategi ifrån företagets sida. Konkar dom behöver dom ju aldrig betala tillbaka mina pengar.. ..jag har inte orken att sitta i telefonköer för att tjata om mina pengar, särskilt när det är oklart om det ens hjälper..
 

sembl

Medlem
Då var vi alltså uppe i 16 veckors handläggningstid. Så vi lägger väl på fyra veckor till, 20 veckors handläggningstid nu..

För att sluta vara sarkastisk för en liten stund, i min mening håller jag fast vid vad jag skrev i mitt första inlägg, de har inte pengarna och detta är en förhalningsstrategi ifrån företagets sida. Konkar dom behöver dom ju aldrig betala tillbaka mina pengar.. ..jag har inte orken att sitta i telefonköer för att tjata om mina pengar, särskilt när det är oklart om det ens hjälper..
Jag funderar mer snart på att ta vouchern då den ska gå snabbare med 10% extra. Problemet är ju att ingen vet när man kan flyga igen. Men vi väntar ett tag till att börja med.
 

RobHK

Medlem
Som om Finnair läste tråden så kom pengarna samma dag som jag skrev mitt förra inlägg, räknade fel tidigare, 18 veckor blev handläggningstiden. Man får tacka!
 
Toppen