Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Elena S

Medlem
Resan med avgång den 20:e mars inställd den 19:e mars. Fick refund notice den 23:e juni, pengarna på kontot den 29:e juni.
 
Woho, idag har SAS och jag "gjort upp" helt i och med att sista vouchern kom i mejlen. Inga mer ouppklarande återbetalningar eller liknande. Belönade SAS som utlovat direkt med en ny bokning, inrikes i höst.
 
Last edited:
Har en 2-4-1 (Star alliance) som avbokad i mars. Kundtjänst meddelar att eftersom den ändrades av mig i december så kan de inte räkna ut vilka skatter som jag ska ha tillbaka och att jag nog inte ska räkna med att få dessa på ett bra tag.
Åhå. Jag har en 2-4-1 som avbokades 11 mars utan återbetalning än. Den har också ändrats, flera gånger.
 

dino_81

Medlem
Avbokade en resa (som meddelats inställd) 29/4.

Ställde fråga 25/5 om när redan skulle återbetalas. Fick svar att ärendet ligger på kö på återbetalningsavdelningen.

Ställde en ny fråga 23/6 om varför jag fortfarande inte fått någon återbetalning trots att en resa jag avbokad efter 29/4 återbetalats, om det inte borde vara så att resor återbetalas i turordning baserad på avbokningsdatum.

Fick svar 25/6 att ärendet forfarande ligger på kö men att medarbetaren skulle se vad hen kunde göra. Fick även bekräftat att kön baseras på när resan avbokats.

Samma dag, alltså 25/6, fick jag en bekräftelse på återbetalning.

26/6 var resan återbetald/krediterad till mitt kreditkort.

Summerat: det påstås finnas ett kösystem men då ärendena hanteras manuellt finns risk för mänskligt misstag men också möjlighet för samma människa att påverka när resan återbetalas.
 
Toppen