Senaste nytt

Norwegian avbeställer 97 Boeingplan, 92 MAX och 5 Dreamliners

Palazzi

Medlem
Känner likadant! Men vid en plöstlig equipment change så vete tusan hur man gör. Hur skulle du göra i det läget @Palazzi ?

Bävar inför den eventuella dagen. Antar att det beror lite på hur enkelt en alternativ resväg kan ordnas, eller hur kostsamt det vore att ställa in allt.

Hade helst inte vägt mitt och familjs liv i vågskål, men möjligen hade jag vikt mig om den övriga gruppen känner sig fullständigt trygga.

Eller såhär: Jag hoppas att jag avbokar, opåverkad ekonomisk insats eller omgivningens åsikter.
 

adhoc76

Medlem
Hoppas samma, men är inte övertygad om hur jag verkligen skulle göra. Jag begriper ju den rationella sidan av saken - MAX (eller vad de nu döper om den till) kommer med all sannolikhet att vara extremt säkert efter alla tester som har skett och nu sker. Men det är värre med den känslomässiga aspekten. Det känns inte bra helt enkelt.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Enligt Simple Flying ser det ut som att Norwegian behåller de 18 levererade 737-MAX, kan en uppgörelse vara på gång med Boeing? De är väl inte de såtaste vännerna.

 
Enligt Simple Flying ser det ut som att Norwegian behåller de 18 levererade 737-MAX, kan en uppgörelse vara på gång med Boeing? De är väl inte de såtaste vännerna.


Flera av Norwegians 737 MAX har stått mer eller mindre övergivna på Arlanda sedan Covid-19 på en undanskymd ramp.
Första 12 månader efter groundningen sköttes de om regelbundet med motorkörningar och tekniska kontroller. Det upphörde för ett år sedan.
Det kommer behövas ett stort tekniskt arbete att få upp maskinerna i luften igen och förmodligen flera testflygningar.
Relationen mellan Norwegian och Boeing är nog iskall
 
Toppen