Senaste nytt

Iberia Plus ger x2 alternativt x4 Elite-poäng

palmen

Moderator
Verkar vara en ny kampanj nu...

Iberias sommarkampanj ger flygbiljetter från 19 euro

Utanför Spanien kommer det att vara möjligt att flyga till Manchester, Nice, Rom, Milano och Venedig, bland andra destinationer, från 35 euro åt varje håll; till Florens, Amsterdam, London, Hamburg, Genève, Frankfurt, Turin, Berlin, Dublin, München, Wien, Düsseldorf eller Zürich från 39 euro åt varje håll, och till Stockholm, Dubrovnik, Aten, Prag eller Casablanca från 49 euro åt varje håll.

För att belöna sina frekventa kunder har Iberia också lanserat en kampanj i sitt Iberia Plus-program: flygbolaget multiplicerar Elite Points med fyra på Iberia Group-flygningar (Iberia, Iberia Express och Iberia Regional / Air Nostrum) på medeldistansflygningar (Spanien, Europa, Nordafrika och Mellanöstern). På långdistansflygningar kommer Iberia att fördubbla elitpoängen. Denna kampanjen gäller för köp som görs fram till 15 juli för flygningar fram till den 30 augusti.

Svenska Magasinet - Iberias sommarkampanj ger flygbiljetter från 19 euro
Det är väl exakt samma kampanj vad det gäller poängen?

Priserna är ju helt klart bra, men är ekonomi och då ger det inte direkt mycket poäng ändå.
 

Skogi

Medlem
Man kan åka lördag-måndag alla veckor i augusti för ungefär 3300 kronor i business med Iberia på sträckan ARN-MAD. Dvs man skulle kunna flyga in ett OneWorld Emerald (Iberia Platino) för i runda slängar 13k kronor.
Det priset är oerhört svårslaget och statusen blir väl giltig i 1½ år också.
Hawaii dealen med British Airways kostar väl i runda slängar 20k, och till det behöver man göra ytterligare resor för ca 10k för att bli British Airways Gold (motsvarar OneWorld Emerald).

Hur är det med inresa i Spanien för svenskar just nu som anländer från Sverige? Kan det ställa till problem?

Kollade också lite priser mellan ARN och MAD och Business Flexible går att få för 4752kr t.o.r. Borde ge 2200 Elite-poäng per resa så för drygt 14000kr har man samlat ihop till ett OneWorld Emerald på tre resor till Madrid.

Lite dyrare än fyra resor i Business Promotional men endast tre resor. Man når nästan Emerald med två resor i Business Flexible och en i Promotional. Tror det fattas 50 poäng. Fast en resa skulle ju kunna vara Flexible på utresa och Promotional på hemresan.

Vad gäller restriktioner så ska det nu vara helt lugnt för svenskar att anlända till Spanien @palmen

Låter... lockande ;)
 

Samosaguas

Medlem
Idag har Iberia startat upp linjen MAD-ARN!
B0FA3534-F987-485C-A563-1221F2D68B7C.png
 

Tomas E

Medlem
Tror ni dealen fungerar även om man signar upp sig på Iberia Plus nu?
Jag signade upp mig för IB+ alldeles nyligen, efter att ha läst om kampanjen, och har samma intryck som Samosaguas. När jag några dagar senare bokade en resa ARN-MAD (t.o.r. i Business Promotional) i augusti angav sajten att jag skulle få 4xxx Avios och 1800 Elite Points, vilket är precis den förväntade siffran. Normalt 225 EP per leg enligt tabellen, och nu 225 x 4 x 2 för en tur och retur. Informationen dök upp på sidan efter man valt flighter och bokningsklass, före man behövde knappa in betalkortnummer. Så du bör tydligt kunna se att/om du kan räkna med rätt antal poäng innan du har bekräftat bokningen.

När vi nu fick bekräftat att en flight MAD-ARN-MAD faktiskt har genomförts idag, ökar dessutom min förhoppning att IB inte bara har sålt biljetter som ser billiga ut, utan dessutom har tänkt genomföra flighterna (och låta bli att gå i konkurs). ;)
 

Tomas E

Medlem
Kan nämna att jag nu kunnat bekräfta att 4x-poängen dyker upp direkt, och inte först vid kampanjens slut eller liknande. Att IB+ Plata (silver) med 21 månaders giltighetstid trillar in efter endast en flight i medium haul (ARN-MAD) i full business känns på sätt och vis lite märkligt, men jag tänker inte klaga. ;)
 

Samosaguas

Medlem
Kan nämna att jag nu kunnat bekräfta att 4x-poängen dyker upp direkt, och inte först vid kampanjens slut eller liknande. Att IB+ Plata (silver) med 21 månaders giltighetstid trillar in efter endast en flight i medium haul (ARN-MAD) i full business känns på sätt och vis lite märkligt, men jag tänker inte klaga. ;)
Var det någon servering i business mellan ARN och MAD?
 

Tomas E

Medlem
Ingen riktig servering, tyvärr. Dock småpåsar med snacks och ett urval alkoholfria drycker.

Ganska snabb hantering av hälsodeklarationen med QR-kod på MAD: gå förbi en värmekamera, och så blippade de koden (mobil eller papper) innan vi släpptes till bagageutlämningen, tog nog högst 2 min extra. Å andra sidan såg jag inga passagerare från andra flighter i kön så vi kanske hade tur.
 

Tomas E

Medlem
Var det någon servering i business mellan ARN och MAD?
Åkte samma flight idag igen. Denna gång serverade de även vin och öl till snacksen (kanske det normala utbudet för jag fick välja mellan två vita - Rueda eller Rioja), och frågade flera gånger om man ville ha mer av det de väl hade. Vet ej om skillnaden var besättningsberoende.

På MAD var de också lite mer relaxade än för en vecka sedan. De blippade Q.R.-koden utan att vi behövde gå förbi en värmekamera denna gång, och inte lika mycket personal vid kontrollen.

MAD T4 har för övrigt fast track igång, till skillnad mot ARN. Hade behövts med tanke på köerna.
 
Toppen