Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

palmen

Moderator
Austrian flyger väl bara på Arlanda och Landvetter?
Iberia flyger bara på Arlanda.
Är det torsdag kan varmkorven komma från båda dessa flygplatser.

Skulle ju även kunna vara Köpenhamn, taxfree påsen kan ju ha kommit från en annan resa. Tornet kan ju vara det gamla tornet, lite likt till utseende i alla fall (har ingen aning om det står på rätt plats). Allt annat vad det gäller flygbolag kan stämma.
 

Lukas2

Medlem
Skulle det kunna vara Oslo (OSL). Tredje flygplanet ser väl ut som Brussels Airlines. Puck låter väl lite norskt, och de har konstiga stickade tröjor på sig. Norskt som attans. Så Oslo är mitt förslag. :)
 

intuition

Medlem
Brussels, SAS, Iberia och en Tui-charter-maskin är klara. Planet på busgate (som också är det som Puck senare flyger iväg med) är lite svårare. Stjärtfenan tycks vara Austrian retro livery, men inte den blå magen och rött luftintag (även om det väl finns andra Austrian med rött på motorn och (ljus)blått på delar av magen). Men helblå mage är klassiskt BA, så vi kanske får anta att det är en Bri-strian Airlinesway.
 

cbroxe

Medlem
Planet vid bussgate, skulle kunna vara en gammal Air Baltic också. Vill minnas att jag flygit med dom tidigt 2000-tal, med en liknande livery (Lettiska flaggan).
I sådana fall lutar jag mot ARN, eftersom jag inte tror att dom flög på GOT vid den tiden, och kanske inte heller OSL...
 

intuition

Medlem
...

Tornet ser dock ut som ESPE (Vidsel).

EK

Jag tycker tornet påminner om Luleå/F21 (ESPA). Det finns ju även Tax Free butik i Luleå.


Tornet är knepigt, speciellt knoppen på taket. Hittar en sådan knopp bara på AMS, men det tornet är mycket högre. Luleå är bra likt, ja! Men även Bromma och i viss mån Landvetter kan passa in tänker jag. (Bryssel är en möjlighet, speciellt om man tar reda på författarens hemvist).


Austrian flyger väl bara på Arlanda och Landvetter?
Iberia flyger bara på Arlanda.
Är det torsdag kan varmkorven komma från båda dessa flygplatser.

Skulle ju även kunna vara Köpenhamn, taxfree påsen kan ju ha kommit från en annan resa. Tornet kan ju vara det gamla tornet, lite likt till utseende i alla fall (har ingen aning om det står på rätt plats). Allt annat vad det gäller flygbolag kan stämma.

Look-and-feel är absolut Köpenhamn, innan tillbyggnad, där man kunde sitta i huvudbyggnaden och titta ut över parkerade plan längs pir B. Gula linjer mellan gaterna stämmer också. Det nya tornet är ungefär i den riktningen, men det gamla tornet satt väl ovanpå terminalbyggnaden, men kanske något atmostfärsikt/optiskt fenomen skapar synvillan!


...Puck låter väl lite norskt, och de har konstiga stickade tröjor på sig. Norskt som attans. Så Oslo är mitt förslag. :)
Bra observation. I passkontrollen, någon sida tidigare, ser man dock att Puck är född i Borås.

Jag är lite förvånad att ingen har googlat bokens författare ännu. Men gör man det upptäcker man att hon är utbildad på konstfack till textilformgivare. Det får därmed anses sannolikt (gränsande till visshet!) att tröjornas ursprung inte är Norge utan Sveriges textilmecka Borås.

GOT, då det bara är narrow-body och BA är bussgate, flera plan på rad = en terminal? IB passar inte in för att vara GOT om det inte är inhyrd charter.
Puck måste var i Vinga Lounge och titta ut med tanke på vinkeln och utsikten, fast då ligger start/landningsbanan fel ;)

...
Även tornets placering är i så fall fel, men med tanke på Pucks födelseort kanske du är något på spåren. Tröjorna (nämnda ovan) kan i och för sig vara köpta på postorder, men indiciekedjan pekar nog trots allt på att vi har hamnat rätt nu!
 

GOTBound

Medlem
Tornet är knepigt, speciellt knoppen på taket. Hittar en sådan knopp bara på AMS, men det tornet är mycket högre. Luleå är bra likt, ja! Men även Bromma och i viss mån Landvetter kan passa in tänker jag. (Bryssel är en möjlighet, speciellt om man tar reda på författarens hemvist).




Look-and-feel är absolut Köpenhamn, innan tillbyggnad, där man kunde sitta i huvudbyggnaden och titta ut över parkerade plan längs pir B. Gula linjer mellan gaterna stämmer också. Det nya tornet är ungefär i den riktningen, men det gamla tornet satt väl ovanpå terminalbyggnaden, men kanske något atmostfärsikt/optiskt fenomen skapar synvillan!



Bra observation. I passkontrollen, någon sida tidigare, ser man dock att Puck är född i Borås.

Jag är lite förvånad att ingen har googlat bokens författare ännu. Men gör man det upptäcker man att hon är utbildad på konstfack till textilformgivare. Det får därmed anses sannolikt (gränsande till visshet!) att tröjornas ursprung inte är Norge utan Sveriges textilmecka Borås.


Även tornets placering är i så fall fel, men med tanke på Pucks födelseort kanske du är något på spåren. Tröjorna (nämnda ovan) kan i och för sig vara köpta på postorder, men indiciekedjan pekar nog trots allt på att vi har hamnat rätt nu!

Brussels Airline (SN) flyger inte till ARN utan till BMA och GOT, jag tänker på planer längst bort till vänster, iofs flyger inte IB på GOT, men mer troligt med en IB charter till Spanien eller Iberiska öarna än en SN divertion till ARN ;).

EK
 

mha321

Medlem
Brussels Airline (SN) flyger inte till ARN utan till BMA och GOT, jag tänker på planer längst bort till vänster, iofs flyger inte IB på GOT, men mer troligt med en IB charter till Spanien eller Iberiska öarna än en SN divertion till ARN ;).
SN divertion till ARN är/var väl ganska vanligt, då sista kvällskärran kom in väldigt nära Brommas stängning på kvällen?
 

ekf

Medlem
Är det någon som vet vilken flygplatsen på bilden är?

E38AF6EB-2FDB-41F9-9A1C-AA961D2E51DC.jpeg
 
Toppen