Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

intuition

Medlem
Nope! Vingspetsen är en-färgad, utan logotyp.

En-färgad orange-röd, men framkanten inte målad alls (rättare sagt har samma kulör som det mesta av flygkroppen)

Spets.jpg
 

intuition

Medlem
Har denna underhållande tråden fallit i glömska?

Nu är det ju ingen som flyger och tar nya foton av exotiska flygplatser från konstiga vinklar, allra minst jag. Så jag har inget att komma med för att återuppliva tråden.

Tänkte jag, åtminstone till dess att jag öppnade senaste bokpaketet för mini-me. Har nämligen satsat på att skaffa lite uppfostrande litteratur för att få nästa generation väluppfostrad och världsvan. En bit in i "Puck flyger flygplan" inser jag att jag behöver hjälp av forumets experter för att avgöra Pucks avreseflygplats.

Man ser visserligen inga direkta landmärken, men jag har inte maskat några flygkroppar så mästarna här behöver inte ens pixel-peepa för att reda ut vilka bolag och flygplantyper som besöker flygplatsen. Jag lämnar alltså inga andra ledtrådar utan frågar helt frankt - vilken flygplats är det här?


Flygplats1.jpg
 

NyfikenGrau

Medlem
Ser ut som en svensk taxfree-påse? I så fall kan det väl bara vara Arlanda, men det finns väl en överhängande risk att tecknaren helt enkelt använt sin fantasi :)
 

intuition

Medlem
...men det finns väl en överhängande risk att tecknaren helt enkelt använt sin fantasi :)
Det är möjligt, men inte ska vi väl göra det så enkelt för oss? Inte innan vi har analyserat skiten ur vilka bolag, maskiner, landmärken och terräng vi ser! ;)

PS - flygledartornet i bakgrunden är definitivt inte ARN, men stämmer rätt bra med .... [annan svensk flygplats]
 

GOTBound

Medlem
GOT, då det bara är narrow-body och BA är bussgate, flera plan på rad = en terminal? IB passar inte in för att vara GOT om det inte är inhyrd charter.
Puck måste var i Vinga Lounge och titta ut med tanke på vinkeln och utsikten, fast då ligger start/landningsbanan fel ;)

Tornet ser dock ut som ESPE (Vidsel).

EK
 
Toppen