Senaste nytt

Curve betalkort

Var precis och handlade. Curve funkar mycket riktigt inte. Revolut gick däremot igenom.
Har iofs det gamla Visa-kortet, vet inte hur det ser ut för deras MC-kort.
 
Även Revolut och PFC har kort utgivna via Wirecard.

Revolut fungerar ju fortfarande, och de använder också Wirecard.

Om Revolut använder samma företag för sina kort så bör de också ta samma åtgärder som Curve. Det berörda Wirecard-företaget har fått sin licens indragen av FCA.

Kanske fel tråd, men jag såg iaf detta på Revolut's twitter:
Just for a little peace of mind:

We've switched all our top-ups away from Wirecard.

Your Revolut card will work as usual! No worries. Your money is (as always) safeguarded with trusted global banks. So you can top-up as usual, and have a great weekend!
 

M.K

Medlem
@gastronaut Jag såg precis detsamma, kanske lugnt med Revolut? Jag gillar verkligen Apple pay, speciellt nu på sommaren vid sjöar och hav.

Enkelt ordnat att fylla på med någon tusenlapp i takt med spend. Jag avvaktar oavsett med att ha några större belopp inne på kort med Wirecard som leverantör. Medel riskerar att låsas inne i en period.

86159771-5D51-4FB9-B8B9-65D0F1F41884.jpeg
 

M.K

Medlem
@mha321 Ursäkta för min otydlighet. :)

Ett av huvudskälen för mig att använda Curve eller Revolut i Sverige för icke-Amex köp är att jag inte kan använda mina andra kreditkort, SAS och NCC MC, med Applepay. Enda sättet är genom Curve (fungerar ej med Applepay nu) eller med top up till Revolut först.
 

Thornado

Medlem
Jag måste ha haft turen att vara en av de sista som fick igenom Curve-köp idag. Typ 10 minuter innan jag fick mailet från Curve så köpte jag en glass och betalade med Curve (via Applepay). Vanligtvis använder jag väldigt sällan Applepay, men nu hade jag varit ute och sprungit och hade bara med mig telefonen, så hade Curve inte funkat så hade jag inte haft något annat kort att ta till, så då hade jag blivit utan glass...
 

M.K

Medlem
@Idaa Isaksson Chansa? Du har inget annat val än att hoppas på GBIT på redan gjorda köp. Jag hoppas verkligen också! Köpet idag kanske kan betalas nästa fredag?

Det klokaste i nuläget sett till poängmaxning är helt enkelt att vänta med alla större köp i en vecka.

Alternativt till onsdag för oss med Amex Plat/Gold/NCC MC och andra poängbehov då deras nya kampanjer drar igång 1 juli.
 
Toppen