Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

anjak

Medlem
Frågan var framförallt varför Paris saknas på listan. Ser inte riktigt varför det politiska beslutet påverkar Milano och Thessaloniki annorlunda än Paris.
Kan väl säkert bero på att Air France redan trafikerar Arlanda-Paris. Finns kanske inte underlag för två bolag på samma linje. Då väljer man att börja med linjer utan konkurrens.
 

Ricci

Medlem
Fler SAS flighter på gång i juli:
SAS GENÅBNER YDERLIGERE RUTER I JULI - SAS

I juli vil SAS i tillæg til det allerede præsenterede juli-trafikprogram flyve til følgende syv destinationer fra København:

  • Chania
  • Olbia
  • Venedig
  • Pisa
  • Pula
  • Thessaloniki
  • Warszawa
Derudover øger SAS frekvensen på disse ruter fra København:

  • Athen
  • Malaga
  • Nice
  • Oslo
  • Reykjavik
  • Færøerne
  • Stockholm
  • Chicago
  • New York
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Jag var bara tvungen att skicka ett mail till SAS där jag undrade om dom inte skulle lägga in ytterligare ett kvällsflyg från UME där man inte har några connections vidare.
Alternativ idag om man ska vidare från ARN är att använda sig av SJ. Alternativ i Juli om man ska vidare är att använda sig av SJ eller Norwegian, där Norwegian är att föredra om man vill spara tid.
Ja, det verkar som att Norwegian ska få äran att frakta mig runt en bra stund fram i tiden.
Fungerar det bra så får jag väl göra ett permanentbyte av rövfraktarleverantör.
 

Tobbe.O

Medlem
Allt fler plan vaknar till liv :) En del flyger enbart en testflygning medans andra sätts i trafik.

En genomgång idag visar att 52 plan åter är i passagerartrafik. Alla flyger inte samma dag, och inte alltid så många flygningar men har flugit någon gång under de senaste ca fem dagarna.

Fördelning enligt följande (passagerartrafik, ej farkt eller ej enbart testflygning)
Airbus A319 - 0 i trafik
Airbus A320 - 0 i trafik
Airbus 320Neo - 17 i trafik
Airbus A321 - 0 i trafik
Airbus 330 - 3 i trafik
Airbus 340 - 0 i trafik
Airbus 350 - 0 i trafik
Boeing 737-700 - 9 i trafik
Boeing 737-800 - 12 i trafik

SAS Ireland - 0 i trafik

Underleverantörer:
Cityjet - 6 i trafik
Xfly (ex. Nordica) - 5 i trafik.
----------------------------------------
Totalt 52 av 152 plan igång! :) Härligt att se allt fler SAS fåglar i luften på flightradar24! :)
 

John Rambo

Medlem
Nu väntar vi bara på första kampanjen efter krisen. Som SAS priser är nu går det ju inte att boka.
Jag tyckte att det vart skapliga priser - bokade i dagarna flyg för en liten EuropaTour i Juli: Cph-Milano Poängresa (annars under 1000kr)+ (Milano-Paris, Alitalia) + Bryssel-Cph 1700kr i SAS Plus

Fortsatt udda dock att inga Star Alliance flyg annonserats till Paris (utan mellanlandning i FRA etc.)
 

Robert flysas

Moderator
Jag tyckte att det vart skapliga priser - bokade i dagarna flyg för en liten EuropaTour i Juli: Cph-Milano Poängresa (annars under 1000kr)+ (Milano-Paris, Alitalia) + Bryssel-Cph 1700kr i SAS Plus

Fortsatt udda dock att inga Star Alliance flyg annonserats till Paris (utan mellanlandning i FRA etc.)

Bokat mig, mor & far till Nice t/r för poäng, totalt 1900 SEK drygt i SAS Plus.
 
Toppen