Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

LarsCph

Medlem
så har ju Diamonds ingen nytta av 1000 statuspoäng per månad heller den här kvalificeringsperioden då status nu har förlängts med ett år.

Min status den kommende periode regnes fra 1/7-2020 - 30/6-2021 - sidst jeg så efter så det ikke ud til at min periode bliver forlænget et år. Eller har de ændret det? Der kommer ikke normal rejseaktivitet igen før tidligst i Q4 tror jeg, i det mindste ikke for min del.
 

Canadien

Medlem
Min status den kommende periode regnes fra 1/7-2020 - 30/6-2021 - sidst jeg så efter så det ikke ud til at min periode bliver forlænget et år. Eller har de ændret det? Der kommer ikke normal rejseaktivitet igen før tidligst i Q4 tror jeg, i det mindste ikke for min del.

Jo, även om du inte uppnår guld/diamant innan 31/6 2020 så får du den förlängd ett år. Vad som händer efter April 2021 här SAS inte gått ut med information om ännu.
 

LarsCph

Medlem
Jo, även om du inte uppnår guld/diamant innan 31/6 2020 så får du den förlängd ett år. Vad som händer efter April 2021 här SAS inte gått ut med information om ännu.

Jeg har nok point til at min diamond status bliver fornyet et år den 1/7. Men det er tvivlsomt hvor meget jeg kommer til at flyve de første 3-4 måneder herefter, Corona restriktionerne er jo ikke væk. Så derfor kan jeg nemt stå med problemet 31/6 2021. Når det er sagt så klarer jeg mig fint med mindre end Diamond - de gratis cola'er på SAS Go som Diamond kan jeg godt klare at skulle betale for :)
 

mha321

Medlem
Pratade med en handläggare på Mastercardets kundservice idag om en reklamation och då gled vi in på detta med avgiften. Han var mycket väl medveten om att många är missnöjda nu men SEB, som han jobbar för, styr inte över det utan det är SAS som gör.
Intressant. Det kan alltså varit så att SAS i princip pröjsat ut en halv årsavgift i cash till SEB för varje diamond-medlem som har kortet. Det kan man ju i och för sig förstå att de drar in på, SAS behöver ju spara vartenda öre som finns nu. Visserligen alltid riskfyllt att spara på de med högst status, det kostar att tappa dem, men just en post som i princip innebär cash-out (eller ren avsaknad av cash-in) är ju viktigare att bli av med än något i valutan EB-poäng.
 

Samosaguas

Medlem
Jag accepterar helt klart EBD höjningen! ;)

Visa bifogad bild 109904

Jag ser nämligen att de har dubblat poängintjäningen då jag kollade sista dagarnas spend till frukosten. Varsågoda, igen, BC vänner. :cool:
Verkar inte som vi får behålla dessa dubbla poäng särskilt länge dock. Såg detta i appen precis:
AF076F4D-E20B-4377-9F22-6E7B2249BFC5.png
 

nonicoc

Medlem
Fick fysiskt brev idag, vari det meddelades att rabatten för SAS EuroBonus Diamond-medlemmar i form av 50% av årsavgiften för SAS EuroBonus World Mastercard Premium tas bort fr.o.m. 15 augusti. Ny årsavgift blir 1 495 kr.
 

Attachments

  • IMG_9560.jpg
    IMG_9560.jpg
    45,9 KB · Visningar: 488
Toppen