Senaste nytt

En inställd resa (till Vietnam och Kambodja) är en resa det också

Samosaguas

Medlem
Dags att lämna Vietnam för denna gången! Hemresan går via Singapore och sen vidare till Köpenhamn och Stockholm med Singapore airlines.

Första benet med Singapore airlines SQ177. Landar på Changi 15:30 och sen är det ju inte avgång med SQ352 mot Köpenhamn förrän runt midnatt, så raka spåret ut för att ta en taxi in till Singapore. Kanske lite shopping, någon bar och sedan återbesök på något av alla hawker-ställen vi besökte förra året - Hawkers, hemliga barer, Michelin-krog och så klart Singapore Airlines i First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Samosaguas

Medlem
Mätta och nöjda tog vi en Grab tillbaka till Changi och inväntade avgång med denna skönhet :)
Singapore-Airlines-Airbus-350-720x540.jpg

Vi trivdes fint i businessstolen ombord.
PA140634.jpg

Copyright: thepointsguy.com

Totalt avverkades (inte) cirka 15 400 miles på denna resa! Bara hålla tummarna för att man kan göra den på riktigt snart. Planeringen är ju redan gjord ;)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Samosaguas

Medlem
Vår inställda vistelse på Hôtel Des Arts Saigon var inte avbokningsbar. En ändring av Accors avbokningsregler till följd av Covid-19 gjorde dock att vi kunde avboka utan kostnad. Pengarna tillbaka inom 2-3 veckor lovade hotellet den 20 mars men drygt en månad senare så har inga pengar dykt upp. Det som väntar på något gott ;)

I Ho Chi Minh City var planen att ta det ganska lugnt. Mycket fokus på mat och dryck i alla dess former, både street food och fine dining stod på programmet plus ett mer eller mindre obligatorisk besök i tunnlarna utanför staden. Har ni några favoritställen att dela med er av inför framtida resor?

Några av ställena som vi var sugna på att testa:
Quince Saigon - Home - Ho Chi Minh City, Vietnam - Menu, Prices, Restaurant Reviews | Facebook
Villa Royale Downtown Home Page
The Workshop - Home | Facebook
French - Mediterranean Michelin-starred restaurant in HCMC | Jardin Des Sens
Verkar som det är nu det händer! Igår kom pengarna tillbaka från flygningen med Cambodia Angkor Air och idag kom pengarna från Hotel Des Arts Saigon.

Nu är frågan vem som bli sist i återbetalningskampen: SAS vs Vietnam Airlines. ;)
 
Tackar för info. Bra att veta, även om du tog en genväg hehe :) Får väl också fundera på att göra det om de inte tycker upp här under sommaren. Då får man kanske baka ihop allt o även ta SAS för det går ju inte direkt snabbt det heller.
 

Samosaguas

Medlem
Vistelsen på Banyan Tree Lăng Cô var ju inte avbokningsbar och tydligen så gällde inte Accors avbokningspolicy pga. Covid-19. Hotellet erbjöd dock mycket vänligt att antingen byta datum eller byta till något annat av Banyan Trees hotell. Sagt och gjort, vi flyttade bokningen till Banyan Tree Ungasan Bali istället. Någon som testat det hotellet? Har ju en planerad resa till Bali sent i oktober i år (håll nu tummarna alla för att det inte blir en likadan reserapport från den resan :D).
Lite anade jag i början av maj att det inte heller skulle vara möjligt att resa i slutet av oktober!

Jag bokade ju om Banyan Tree Lăng Cô till Banyan Tree Ungasan Bali i oktober. Nu blir ju inte den resan av heller så har varit i kontakt med hotellet som efter en del turer erbjuder sig att betala tillbaka hela bokningssumman. Mycket vänligt eftersom bokningen inte var återbetalningsbar. Jag erbjud mig först att flytta bokningen till vår framflyttade resa till Bali i juli 2021 men tydligen ska Banyan Tree Ungasan renoveras någon gång under nästa går och datumen för detta var fortfarande oklara.
 
Trevlig reserapport och fina bilder du har tagit ifrån din resa / Ser fram emot fler rapporter och fler bilder

Enig i att dom hotell som Ni bott på håller hög klass


Tänkte göra en " input " med mina 2 favorithotell i Siam Reap och Saigon

1999 hade jag förmånen första gången att få besöka Siam Reap och Angkor Wat
Sen dess har det av naturliga skäl blivit många besök till Siam Reap och Ankor Wat

Det hotellet som jag personligen rekommenderar det är Le Meridien Angkor Wat
" Älskar att spendera tid i poolen när jag har ledig tid "

Mitt favorit boende i Saigon är InterContinental Saigon Residences
Anser det är det bästa business hotellet i Saigon
Rummen är fantastiska och har suveräna balkonger med underbara utsikter över Saigon

Bild 1 : Bilden tagen under mitt första besök 1999 i Angkor Wat
" Det var en upplevelse att komma ditt 1999 då där var knappt inte en enda person där 1999
Om man jämför med hur det ser ut nu / mängder av turister som flockas "

Bild 2-12 Några utvalda bilder ifrån Le Méridien Angkor Siam Reap
" Enligt mig så är det poolen som gör detta hotellet till något extra "

Bild 13-29 Några utvalda bilder ifrån InterContinental Saigon Residences
" Enligt mig så är det rummen och balkongerna är det som gör detta boende till något extra "

Hoppas fler sänder in bilder på Era favorit hotell i Siam Reap och Saigon

Ha en fin " kall " solig dag i Sverige










 

Attachments

  • 1999MyfirstvisitatAngkorWat.jpg
    1999MyfirstvisitatAngkorWat.jpg
    129,3 KB · Visningar: 378
  • Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap.jpg
    Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap.jpg
    68,4 KB · Visningar: 376
  • Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap1.jpg
    Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap1.jpg
    104,6 KB · Visningar: 402
  • Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap2.jpg
    Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap2.jpg
    144,4 KB · Visningar: 384
  • Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap3.jpg
    Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap3.jpg
    176,5 KB · Visningar: 387
  • Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap4.jpg
    Closest5starhoteltoAngkorWatSiamReap4.jpg
    94 KB · Visningar: 372
  • Freetimeilovespenditinthepool5.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool5.jpg
    91,2 KB · Visningar: 385
  • Freetimeilovespenditinthepool4.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool4.jpg
    134,5 KB · Visningar: 379
  • Freetimeilovespenditinthepool3.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool3.jpg
    149,9 KB · Visningar: 377
  • Freetimeilovespenditinthepool2.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool2.jpg
    103,8 KB · Visningar: 375
  • Freetimeilovespenditinthepool1.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool1.jpg
    127,3 KB · Visningar: 360
  • Freetimeilovespenditinthepool.jpg
    Freetimeilovespenditinthepool.jpg
    65,6 KB · Visningar: 398
  • MyfavoritehotelSaigon.jpg
    MyfavoritehotelSaigon.jpg
    51,8 KB · Visningar: 363
  • MyfavoritehotelSaigon2.jpg
    MyfavoritehotelSaigon2.jpg
    59 KB · Visningar: 368
  • MyfavoritehotelSaigon3.jpg
    MyfavoritehotelSaigon3.jpg
    76,1 KB · Visningar: 370
  • MyfavoritehotelSaigon4.jpg
    MyfavoritehotelSaigon4.jpg
    71,4 KB · Visningar: 395
  • MyfavoritehotelSaigon5.jpg
    MyfavoritehotelSaigon5.jpg
    61,6 KB · Visningar: 362
  • MyfavoritehotelSaigon7.jpg
    MyfavoritehotelSaigon7.jpg
    58 KB · Visningar: 375
  • MyfavoritehotelSaigon6.jpg
    MyfavoritehotelSaigon6.jpg
    83,2 KB · Visningar: 392
  • MyfavoritehotelSaigon11.jpg
    MyfavoritehotelSaigon11.jpg
    56,8 KB · Visningar: 370
  • MyfavoritehotelSaigon10.jpg
    MyfavoritehotelSaigon10.jpg
    67,4 KB · Visningar: 392
  • MyfavoritehotelSaigon9.jpg
    MyfavoritehotelSaigon9.jpg
    80,6 KB · Visningar: 379
  • MyfavoritehotelSaigon8.jpg
    MyfavoritehotelSaigon8.jpg
    79,2 KB · Visningar: 368
  • MyfavoritehotelSaigon15.jpg
    MyfavoritehotelSaigon15.jpg
    63,3 KB · Visningar: 375
  • MyfavoritehotelSaigon16.jpg
    MyfavoritehotelSaigon16.jpg
    98,3 KB · Visningar: 377
  • MyfavoritehotelSaigon17.jpg
    MyfavoritehotelSaigon17.jpg
    18,9 KB · Visningar: 342
  • MyfavoritehotelSaigon13.jpg
    MyfavoritehotelSaigon13.jpg
    116,2 KB · Visningar: 383
  • MyfavoritehotelSaigon14.jpg
    MyfavoritehotelSaigon14.jpg
    80,5 KB · Visningar: 381
  • MyfavoritehotelSaigon1.jpg
    MyfavoritehotelSaigon1.jpg
    72,7 KB · Visningar: 360

Samosaguas

Medlem
Lite anade jag i början av maj att det inte heller skulle vara möjligt att resa i slutet av oktober!

Jag bokade ju om Banyan Tree Lăng Cô till Banyan Tree Ungasan Bali i oktober. Nu blir ju inte den resan av heller så har varit i kontakt med hotellet som efter en del turer erbjuder sig att betala tillbaka hela bokningssumman. Mycket vänligt eftersom bokningen inte var återbetalningsbar. Jag erbjud mig först att flytta bokningen till vår framflyttade resa till Bali i juli 2021 men tydligen ska Banyan Tree Ungasan renoveras någon gång under nästa går och datumen för detta var fortfarande oklara.
Efter 8 månader är det äntligen dags att stänga administrationen kring vår inställda resa till Vietnam i april 2020. Vi skulle ju ja bott på Banyan Tree Lăng Cô men bokade istället om till en planerad Bali-resa och Banyan Tree Ungasan. Den blev så klart också inställd och nu hade pengarna för rummet i Vietnam betalats över till hotellet i Bali. Efter några rundor kring vem som egentligen skulle betala tillbaka pengarna så stod det klart att det var hotellet på Bali som skulle sköta återbetalningen. I mitten av september meddelade de att de skulle betala tillbaka pengarna och idag (!) mer än 2 månader senare kom äntligen pengarna tillbaka. Slutet gott - allting gott, och som en liten bonus för den försämrade kronkursen sedan vi betalade rummet så kom pengarna tillbaka till mitt bankkonto och inte mitt Amex, så poängen får jag behålla :)
 
Toppen