Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

SimonXYZ

Medlem
@Sir Karlsson Lufthansa har idag nollat en massa First. T.ex. till Singapore hela Juli, Augusti och September. Kan vara flygplansbyten på gång utan First. Om några dagar ser kanske alternativen annorlunda ut.
 

Thornado

Medlem
Är det någon som har gjort ombokningar på biljetter i denna kampanj, försökte igår utan att lyckas med en resa i Juli.
Tänkte flytta den till mars 2021 men då gäller inte kampnjpriset man får då betala mellanskillnad eller nöja sig med business.
LH uppmanade mig att vänta med ombokning så nära avresan som det går för om nu flighten skulle bli inställd gäller kampanjen igen vid flytt.

Att ha i åtanke är ju också att tyvärr så är det väl stor risk att en del linjer som haft First tidigare kommer att flygas med en annan flygplanstyp efter Corona, vilket då innebär att det kanske aldrig kommer att gå att flyga First på dessa linjer igen. Förhoppningsvis så är inte så fallet på den rutt ni har bokat, men jag tror som redan nämnts att det är bra att vänta så länge som möjligt med ombokning både för att får gratis ombokning och också för att förhoppningsvis ha så mycket info (goda gissningar) som möjligt om hur saker och ting kommer att se ut i världen vid era nya datum.
 

Ubbe

Medlem
jag söker nått till Colombo ut dec 2020 hem jan 2021 och inser väl att det knappast kommer att hittas från Sverige eller Cph. Någon som sett något erbjudande från någon annan flygplats?
 

SimonXYZ

Medlem
Från CDG är nog den billigaste just nu 19103 SEK + skatter och avgifter. Blir drygt 24000 SEK för en rutt med ett byte.


3498A521-677A-4B3B-876D-2DAE37ED7E6F.png
 

Ubbe

Medlem
Nej det där blev fel. Inte till Bogota utan till Colombo CMB Sri Lanka.

LX flyger till CMB men LH gjorde det tidigare (Före Corona om jag minns rätt)
Men tack ändå :)
 
Last edited:

SAS_flyer

Medlem
Nej det där blev fel. Inte till Bogota utan till Colombo CMB Sri Lanka.

LX flyger till CMB men LH gjorde det tidigare (Före Corona om jag minns rätt)
Men tack ändå :)
Er Edelweiss Air som flyr for LX til CMB. Ikke LX-flight (LX 8064).

Dette er altså IKKE en *A-flight.
 
Last edited:
Toppen