Senaste nytt

British Airways sänker gränsen för status i April, Maj och Juni

sembl

Medlem
Har du lust att sia om något annat? Typ bra C/F deal eller liknande som kommer efter sommaren? :cool:

Rätt väntat som sagt och skönt att bara kunna sitta i båten och inte oroa dig fram till beslutet kom nu.

1125TP blir en Hawaii resa och en tor till London (club Europe dit och economy hem) så är man 5TP över gränsen.
Ni tänker ju för simpelt. Endast 3750 TP för ett CCR kort är ju helt fantastiskt.
 

henrik l

Medlem
Tolkar jag det rätt, mitt utgångsdatum är 8:e juni, så det gäller inte mig, utan jag får ringa och gnälla på dem att jag hade klarat den gamla sänkta gränsen på 1050 TP för guld med råge, om inte 560 TP hade brunnit inne p g a ett inställt flyg i april:(
 

FilipJ

Medlem
Surt sade räven! Första månaderna sänktes kravet. Sen förlängdes status. Jag som har endast en handfull TP kvar till min första status hos BA och kvalificeringsår som tar slut i juli.
 

trekker

Medlem
Surt sade räven! Första månaderna sänktes kravet. Sen förlängdes status. Jag som har endast en handfull TP kvar till min första status hos BA och kvalificeringsår som tar slut i juli.
De har ju sänkt kravet på status med 25% så då borde du ju klara det om du är nära.
 

Homer

Medlem
Tolkar jag det rätt, mitt utgångsdatum är 8:e juni, så det gäller inte mig, utan jag får ringa och gnälla på dem att jag hade klarat den gamla sänkta gränsen på 1050 TP för guld med råge, om inte 560 TP hade brunnit inne p g a ett inställt flyg i april:(




I have an 8th June year-end and did not requalify for status. However, I won’t drop down a level until 31st July 2020. Do I keep my old tier?

No. You will drop down a tier. However, your new lower tier will be rolled over.

For example …. if your year-end was 8th June 2020 and you failed to retain Gold, you will still drop to Silver on 31st July. However, your Silver status will last for two years instead of one year.

British Airways is extending your elite status by 12 months!
 
Toppen