Senaste nytt

Nischbank som erbjuder Visa Infinite - någon som testat ?

Robert flysas

Moderator
Finns flera av dessa internet banker, många av oss använder dom för extra poäng och slippa valuta avgifter.

Nu till detta Visa Infinite. Det är banken ICard som erbjuder detta för €10/månad. Frågan är vad man får ut av just denna tjänst, som de andra internetbankerna inte har (Revolut, Bunq osv)

Jag har fått hem kortet, men det var precis innan CV-19 så känns onödigt just nu när det ligger på hyllan. Men känns som kortet har en potential för resande, mer info:

iCard Mobile
 

TP12

Medlem
Har inget Visa för tillfället och då Amex inte har kvar concierge på Platinum så kanske det kan vara värt en dryg hundring i månaden.
 
Jag skulle skaffa kortet men blev nekad eftersom jag ansökte med ett svenskt nationellt ID kort. Enligt deras webbsida kan man legitimera sig med ett svenskt ID kort dock påstår deras kundtjänst att jag måste skicka en kopia av passet eftersom våra ID kort i Sverige påvisar inte information om födelselandet. Passet gick ut och jag tänker inte förnya det tills det är lite lugnare med Covid-19.
 

Robert flysas

Moderator
Jag skulle skaffa kortet men blev nekad eftersom jag ansökte med ett svenskt nationellt ID kort. Enligt deras webbsida kan man legitimera sig med ett svenskt ID kort dock påstår deras kundtjänst att jag måste skicka en kopia av passet eftersom våra ID kort i Sverige påvisar inte information om födelselandet. Passet gick ut och jag tänker inte förnya det tills det är lite lugnare med Covid-19.

Ja det stämmer, när jag sökte ringde de upp via video och ville se att passet var äkta (sigillet etc) sen tog det 1 eller 2 dygn tills det var igång och kort påväg.
 

Highbury

Medlem
I Mastercarddominerade Sverige så kan det ju vara ett alternativ om man vill ha ett debitkort som är visa, annars får du väl ett eurocard kreditkort för någon hundralapp mer och med ungefär samma förmåner men med fri Priority pass till lounger (man verkar få betala för varje loungebesök med ICards visa).
 
Lät först spännande men vid närmare granskning kan jag inte riktigt se fördelarna med kortet. Dock ingen koll på samarbetet de har med hotel, någon som har koll på detta kring Visa Luxury Hotel? Kort där man ändå får betala för loungetillträde (framförallt när ett besök kostar runt 300kr) känns alltid meningslösa ifall tanken är resor. Är väl Concierge som är fördelen men är denna bättre än andra motsvarande? Aldrig nttjat de på mitt befintliga kort ändå så för mig rätt ointressant men finns ju andra som säkert använder de mycket.
 
Toppen