Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Mr Basic

Medlem
Någon som fått sin voucher?
Japp. Fick samtliga voucher 2v efter begäran.

OT. Tog ungefär lika lång tid att få vouchern från BA.

Edit. Ovanstående vouchers gäller endast då SAS själva ställt in.

Edit 2. Att man var tvungen att ringa BA för att kunna använda voucher kändes inte genomtänkt, blev ännu högre belastning på kundtjänst.
 
Last edited:

Dick Hellman

Ny medlem
Jag (och min fru) har fått 5 vouchers, för resor som ställts in. Vårt problem nu är att det inte kommer gå att flyga på ett tag och att våra semesterdagar lär ta slut. Funderade därför på att slå samman alla vouchers och göra en långresa av det. Men då inser jag att man bara kan nyttja 2 vouchers per bokning. Någon som har kommit runt detta?
 

ante_77

Medlem
Jag (och min fru) har fått 5 vouchers, för resor som ställts in. Vårt problem nu är att det inte kommer gå att flyga på ett tag och att våra semesterdagar lär ta slut. Funderade därför på att slå samman alla vouchers och göra en långresa av det. Men då inser jag att man bara kan nyttja 2 vouchers per bokning. Någon som har kommit runt detta?

Måste väl gå att boka och avbeställa för att få pengarna tillbaka. Om inte annat så blir det voucher tillbaka, men då förvandlar man två vouchers till en
 

Johans00

Medlem
Jag (och min fru) har fått 5 vouchers, för resor som ställts in. Vårt problem nu är att det inte kommer gå att flyga på ett tag och att våra semesterdagar lär ta slut. Funderade därför på att slå samman alla vouchers och göra en långresa av det. Men då inser jag att man bara kan nyttja 2 vouchers per bokning. Någon som har kommit runt detta?
Testa att ringa kundtjänst för att boka, kanske funkar där.
 

mha321

Medlem
Måste väl gå att boka och avbeställa för att få pengarna tillbaka. Om inte annat så blir det voucher tillbaka, men då förvandlar man två vouchers till en
Om man gör en vanlig avbokning så kommer det återbetalade beloppet tillbaka på samma voucher som man betalade med. Så betalade man med 2 olika vouchers lär man få tillbaks det på 2 olika vouchers.
 

Mr Basic

Medlem
Jag (och min fru) har fått 5 vouchers, för resor som ställts in. Vårt problem nu är att det inte kommer gå att flyga på ett tag och att våra semesterdagar lär ta slut. Funderade därför på att slå samman alla vouchers och göra en långresa av det. Men då inser jag att man bara kan nyttja 2 vouchers per bokning. Någon som har kommit runt detta?
Nu får väl SAS skärpa sig. Om de inte löser detta manuellt via kundtjänst är det under all kritik. :mad:
@Dick Hellman återkoppla gärna när du pratat med SAS.
 
Toppen