Senaste nytt

Dubbla poäng med Amex Platinum

FrontX

Medlem
Någon mer än mig som plötsligt inte har dubbla värdet på sina poäng vid kredititering av fakturan?
 

FrontX

Medlem
@FrontX Jag fick dubbla värdet krediterat idag från mitt Hiltonköp i går. En procent tillbaka av poängen är det. 10000p=100kr. Samma sak på andra poster även idag. Utmärkt deal!

Jo men det jag menade var att, tidigare I veckan så var mina poäng värda mer än de plötsligt är idag när man vill använda poängen för att kreditera ett köp. Och det är också en del av kampanjen just nu. Dubbla poäng och värda det dubbla när man använder dessa till att kreditera köp.

Nu har jag inte så många poäng kvar efter att ha nyttjat alla tidigare i år. Men i Torsdags hade jag poäng värda 950kr (med kampanjen just nu) men idag var samma poöng bara värda strax över 430kr för samma köp
 
Last edited:

benson

Medlem
Om jag försöker betala med poäng samtidigt som köpet görs är poängen bara värda 0.5% som vanligt, men om jag i efterhand går in på ett redan gjort köp är poängen värda 1%.
 

FrontX

Medlem
Om jag försöker betala med poäng samtidigt som köpet görs är poängen bara värda 0.5% som vanligt, men om jag i efterhand går in på ett redan gjort köp är poängen värda 1%.

Men med nuvarande kampanj så är enligt info, värdet det dubbla när man väljer att delbetala sin faktura med poäng. Alltså ska ju poäng som i vanliga fall är värda 1000kr, just nu vara värda 2000kr osv osv.
 

Xpressen

Medlem
Men med nuvarande kampanj så är enligt info, värdet det dubbla när man väljer att delbetala sin faktura med poäng. Alltså ska ju poäng som i vanliga fall är värda 1000kr, just nu vara värda 2000kr osv osv.

Precis så är det ju! I vanliga fall är är 20 000 poäng värda 100 kronor men just nu är 20 000 poäng värda 200. Vad är det som inte stämmer?
 

benson

Medlem
Men med nuvarande kampanj så är enligt info, värdet det dubbla när man väljer att delbetala sin faktura med poäng. Alltså ska ju poäng som i vanliga fall är värda 1000kr, just nu vara värda 2000kr osv osv.
När man delbetalar fakturan är poängen värda dubbelt men inte när man använder poäng redan vid köptillfället.
 

FrontX

Medlem
Precis så är det ju! I vanliga fall är är 20 000 poäng värda 100 kronor men just nu är 20 000 poäng värda 200. Vad är det som inte stämmer?

Antingen har det varit en bugg på mitt konto som nu åtgärdats då, eller så har jag sett i syne..

Ska ta mitt exakta exempel.

Jag har 47.000 poäng kvar just nu. Dessa var tidigare i veckan värda en bit över 900kr om jag ville använda dessa på ett köp, ett köp som redan gjorts och som är betydligt högre än 900kr. När jag kollar detta idag så har värdet på poängen sjunkit till drygt 400 on jag vill använda dessa till det köpet, eller vilket annat som helst
 
Toppen