Senaste nytt

Business Class har testat höghastighetståget i Kina

BusinessClass

Redaktör
Kina har idag ett välutbyggt nätverk för höghastighetståg i landet. Men hur är det att resa med tåg i Kina? Redaktionen har testat Business Class på en kort inrikeslinje. Reser man inrikes i Kina kan tåget vara både ett prisvärt och tidsvärt alternativ gentemot inrikesflyget, som är notoriskt känt för att ofta vara försenad. Denna…
 

Mag

Medlem
Lite kul är att klasserna är ordning 2nd class, 1st class, business class, så lite omvänt mot flyget. 1st class är bara lite bättre och rymligare än 2nd class, men fortfarande mycket folk som äter och lyssnar på musik mm. Business class är ju riktigt trevligt, kan rekommenderas.

Dessutom går tågen alltid i tid.
 

danielhog

Medlem
Har bara åkt det här vid något enstaka tillfälle, är det någon som har tips på hur man bokar själv online? Syftar då inte på typ maglev från Pudong.
 

Tonton

Medlem
Har bara åkt det här vid något enstaka tillfälle, är det någon som har tips på hur man bokar själv online? Syftar då inte på typ maglev från Pudong.

För allt tågresande, världen över, så är alltid Train travel in China | A beginner's guide | How to buy tickets en grym startpunkt att kolla upp. :)

Personligen har jag använt mig av följande två sidor när jag bokat och åkt tåg runtom i Kina:
携程旅行网官网:酒店预订,机票预订查询,旅游度假,商旅管理
China trains, Tickets booking & delivery, Realtime schedule & train travel tips
 

Glenn E

Medlem
Jag köper mina kinesiska tågbiljetter på appen trip.com . Numera kan man köpa e-ticket . Då behöver man inte hämta upp biljetten utan man skannar bara sitt pass vid ingången. Trip.com tar 20 cny för tjänsten.
 
Toppen