Senaste nytt

Amex Elite: Spendera 15k, få 15k extra poäng

Thornado

Medlem
Ett väldigt smidigt sätt för Amex att snabbt få alla att ändra sina inställningar!

Nåja, även om jag såklart gillar en bra konspirationsteori, så kan det väl diskuteras om detta verkligen är bästa sättet att få "alla" att ändra inställningarna. Det är ju trots allt inte riktigt alla av Amex kunder som regelbundet läser BC eller liknande kunskapskällor, och då blir det ju svårt att få dessa att ändra sina inställningar (då de ju inte fått något mail om det).
 

Berglund

Medlem
Mina inställningar har alltid varit opt-in, men märkligt nog var dom nu opt-out.
När du signar upp dig för ett nytt kort finns det en ruta på sista sidan som man måste klicka i för att få bli marknadsförd emot, det står något om ”jag vill ta emot reklam, erbjudanden och kampanjer från Amex” (fritt ur minnet). Kan det vara så att du någon gång kan ha missat att klicka i den rutan och att din e-postadress då markerats som ”nixad”?! Vet inte alls hur det fungerar, jag bara fri-fantiserar på ämnet just nu.
 
När du signar upp dig för ett nytt kort finns det en ruta på sista sidan som man måste klicka i för att få bli marknadsförd emot, det står något om ”jag vill ta emot reklam, erbjudanden och kampanjer från Amex” (fritt ur minnet). Kan det vara så att du någon gång kan ha missat att klicka i den rutan och att din e-postadress då markerats som ”nixad”?! Vet inte alls hur det fungerar, jag bara fri-fantiserar på ämnet just nu.
Självklart har även solen fläckar, så visst kan jag ha missat det. Men det känns inte troligt, är det något jag verkligen vill ha och alltid väljer kring bonusprogram och kreditkort, är det att jag vill ha all marknadskommunikation :)
 

Samosaguas

Medlem
Självklart har även solen fläckar, så visst kan jag ha missat det. Men det känns inte troligt, är det något jag verkligen vill ha och alltid väljer kring bonusprogram och kreditkort, är det att jag vill ha all marknadskommunikation :)
Exakt - känns märkligt att så många som hänger här på forumet skulle missat detta. Känns inte logiskt att en hel hög poängjagare skulle välja eller missa att klicka denna ruta.
 
Hade inte rutan ikryssad, skrev till Amex på chatten och sa som det var och fick genast svar att de skulle lägga till mig och att bekräftelse kommer inom 24 timmar.
 

Linmet

Medlem
Igår fick jag nej. Idag efter att ha läst om alla er som lyckats här fick jag svaret

"Previously we do not have the option to manuall enroll inte the offer. As per the lastest update, we can now enroll you into it."
 
Exakt - känns märkligt att så många som hänger här på forumet skulle missat detta. Känns inte logiskt att en hel hög poängjagare skulle välja eller missa att klicka denna ruta.
Precis... Jag, @Lord Brett Sinclair samt ett flertal vänner som alla är intresserade av kampanjer likt dessa (och har både Elite och Platinum) hade rutan nej ifylld för epost, men ja för vanlig post...
 

Buffy

Medlem
Jag fick precis hjälp av chatten och tack för att jag varit kund sedan 2014.
344CF263-9853-4293-93B9-E98AC2239363.png
 
Toppen